Производителите на автомобили имаа малку ограничувања во дизајнот во раните години на Формула 1, долго пред строгите регулативи да ги претворат болидите во речиси идентични копии.
„Mercedes-Benz“ ја искористи оваа можност во средината на 1950-тите и го создаде „W 196 R“, тркачки автомобил кој имаше исклучително аеродинамично тело.
Тој модел се вика „Stromlinienwagen“, а еден примерок со неверојатно педигре сега се продава од аукциската куќа „RM Sotheby's“.
Овој автомобил го имаше своето деби на Големата награда на Буенос Аирес во јануари 1955 година, кога Хуан Мануел Фанџо ја однесе победата за „Mercedes“ зад воланот на примерот чија шасија го носеше бројот 9.
Тој ја заврши својата тркачка кариера со уште една победа, кога Сер Стирлинг Мос возеше на Италијанското ГП во 1955 година, поставувајќи го и најбрзиот круг.
По трките, „Mercedes“ ги задржа сите 10 преостанати примероци на моделот „W 196“ во работна состојба.
Сепак, на крајот беа донирани четири автомобили, меѓу кои и овој со шасија број 9.
Тој автомобил најде нов дом во Индијанаполис, каде што остана до ден-денес, подложен на две реставрации во текот на својот животен век.
Според „RM Sotheby's“, ова е единствениот „Stromlinienwagen “некогаш понуден на приватни купувачи и еден од само четирите познати примери на аеродинамичната каросерија „W 196 R“ од сезоната Формула 1 во 1955 година.
„RM“ неговата вредност ја проценува на „повеќе од 55 милиони долари“.
Аукцијата доаѓа само две години откако „Mercedes 300 SLR Uhlenhaut Coupe“ (еден од двата произведени досега) е продаден за неверојатни 143 милиони долари, што го прави најскапото возило во светот.
Иако „W 196“ не е толку редок, неговата тркачка историја е неспоредлива, а проценката на неговата вредност изгледа сосема оправдана.
Извор: Б92