Владата преку посебна програма ќе наоѓа решение за т.н.„вишок на наставници“

Масовното иселување на населението доведува до вишок на наставници- стручен кадар.

Масовното иселување на населението доведува до вишок на наставници- стручен кадар кој преку едносменско работење, подолг престој во училиштата и нивно пренасочување во други образовни институции, ќе остане во образовниот процес- смета министерката за образование Весна Јаневска. Преку оваа стратегија таа вели дека освен што ќе биде искористен целокупниот фонд на наставници за учениците да се стекнуваат со повеќе општествено корисни знаења, ќе се потполни и недостатокот на човечки капацитети во останати образовни институции.

-Кога ќе направиме нормални паралелки, не паралелки од по 10 или 15 ученици, туку кога ќе ги сведеме на 20 ученици, наставникот што е вишок ќе продолжи да работи во втората половина на денот според програмата на училиштата, која опфаќа многу додатни предмети, изборни предмети, воннаставни активности, работа со деца кои имаат потешкотии во учење, работа со талентирани деца, дополнителна настава, додатна настава, општествено корисни работи,- - Весна Јаневска – министерка за образование и наука.

Дека демографските промени во земјата влијаат негативно врз образованието согласна е и претставничката на УНИЦЕФ во земјава Лесли Милер. Потенцирајки ги последните анализи на ПИСА кои покажуваат дека над 2/3 од учениците имаат лоши резултати во читање, математика и науки, како и дека македонските ученици имаат 900 часови поминати во учење помалку од просекот, таа смета дека е клучно да се направи реорганизација на ресурсите во образованието согласно моменталната демографска состојба во државата.

-Има многу можности за подобрување на ситуацијата со подобро користење на постоечките ресурси во земјата и во рамките на општините и со заедничко работење можеме да обезбедиме секое дете каде живее без разлика дали во урбана средина и оди во големо училиште или во училиште со неколку ученици да имаат сите деца можности за квалитетно образование,- - Лесли Милер – претставничка на УНИЦЕФ во Македонија.

Од МОН најавија дека преку проектот „Оптимизација на училиштата“ ќе се заложат во училиштата каде има десетина ученици да се припојат во централните училишта. Целта како што нагласија од министерството е учениците да се социјализираат и да се сместат во подобри услови, но и да се намалат трошоците за одржување на училишта кои немаат ефект врз образованието.

Поплави и во Хрватска: Премиерот Пленковиќ го посети поплавениот Огулин

Претседателот на Владата на Хрватска, Андреј Пленковиќ го посети погоденото подрачје на Огулин од поплавите.

Претседателот на Владата на Хрватска, Андреј Пленковиќ го посети погоденото подрачје на Огулин од поплавите, каде што беа ангажирани Хрватске воде, Хрватската планинска спасувачка служба и други надлежни служби поради покачувањето на водостојот на реките Добра и Купа поради обилните дождови. Во моментот околу 20 куќи се поплавени во нивните подруми, но нема поголеми штети, објави Индекс.

„Им благодарам на сите служби, на префектот, на градоначалникот и на претставниците на Хрватски води, како и на сите што се максимално ангажирани на терен. Владата помага онолку колку што е потребно во вакви ситуации“, рече Пленковиќ за време на посетата.

Премиерот истакнал дека се вложуваат значителни средства во одбраната од поплави и оти за време на неговиот мандат се вложени 650 милиони евра за зајакнување на превенцијата. Сепак, како што посочи, потребни се дополнителни инвестиции поради сѐ почестите екстремни временски услови.

„За жал, екстремните временски услови стануваат наша сигурна иднина, која ќе носи сѐ повеќе природни катастрофи“, заклучи Пленковиќ. Во Огулин затворени се бројни патишта, а од водата е загрозена и трафостаницата во центарот, поради што е исклучена, а дел од населението останало без струја.

Пежо го претстави новиот целосно електричен Е-408 (ФОТО)

Семејството на електрични возила на Peugeot сега е комплетирано.

Новиот Peugeot E-408 изби на сцената за да ја означи посветеноста на францускиот производител за одржлива мобилност. Од поважните информации, познато е дека 100 отсто електричната верзија на Peugeot 408 надминува 200 КС и има автономија од над 450 километри, пишува Klix.ba.

Однадвор, Е-408 речиси не се разликува од конвенционалниот модел. Забележливи се само низа карактеристични елементи кои јасно го покажуваат статусот на возило со нулта емисија. Решетката има хромирана завршница што се вклопува во предниот дел. Матрикс LED фаровите се тенки и елегантни. Идентитетот на брендот го отелотворуваат задните LED светла кои симулираат облик на три канџи, а има и нов натпис кој ќе го разликува од бензинските и хибридните автомобили.

На страна се издвојуваат елементи кои му овозможуваат да се вклопи во некои SUV купеа. Долниот дел од телото е заштитен со низа облоги. Инаку, опремен е со тркала од 19 инчи со графитна завршница. Ако ја оставиме на страна надворешноста, доколку влеземе во внатрешноста на новиот Е-408, брзо ќе се најдеме во дигитално опкружување. Кабината има футуристички дизајн и открива широк спектар на технолошка опрема. Зад компактниот волан се наоѓа 10-инчен 3D дигитална инструментална табла.

Покрај новиот надворешен дизајн и технолошката опрема, сите погледи се вперени во електричниот погонски систем. Развиен на платформата EMP2, „срцето“ на новиот E-408 е литиум-јонска батерија од 58,2 kWh. Батеријата е стандардно поставена во подвозјето на автомобилот, помеѓу тркалата, со цел да се избегне губење на просторот во патничкиот простор.

Енергијата складирана во батеријата главно се користи за придвижување на моторот со 214 КС со 345 Nm максимален вртежен момент. Оваа моќ се постигнува со возење во спортски режим. Во нормалниот режим на работа, моќта е намалена на 190 КС и 300 Nm максимален вртежен момент, а во случајот со режимот Еко, максималната моќност е 170 КС и 270 Nm вртежен момент.

Новиот E-408 има домет од 453 километри според циклусот WLTP. Досега која според Peugeot е повеќе од доволна за значителен дел од возачите да ги покријат секојдневните патувања.

Времето на полнење се разликува, се разбира, во зависност од типот на „електричен штекер“. За полнење со директна струја (DC), E-408 може да се справи со моќност на полнење до 120 kW, што овозможува батеријата да се наполни од 10 до 80 проценти за нешто повеќе од 30 минути и да поврати речиси 100 километри досег за околу 10 минути полнење.

Peugeot потврди дека книгата за нарачки за новиот електричен 408 ќе се отвори веднаш на одредени пазари. Цените се уште не се дефинирани, но како референца може да се земе цифрата од 49.000 евра, колку чини најмоќната plug-in хибридна верзија на овој модел во ЕУ. Е-408 ќе биде во сличен опсег на цени.

Новиот Е-408 ќе се произведува во Франција. Конкретно, процесот на сериско производство на новиот E-408 ќе се одвива во фабриката Stellantis во Мулхаус. Купувачите на одредени земји од ЕУ ќе имаат корист од новата програма за гаранција Allure Care до осум години или 160.000 километри.

Русија нема доволно војници- Путин потпиша закон со кој криминалците се ослободуваат од вина

Рускиот претседател Владимир Путин потпиша закон со кој осудениците кои служат војска се ослободуваат од кривична одговорност, пренесува РИА.

Законот ги дополнува одредбите од Кривичниот законик и Законот за кривична постапка на Русија, а особено предвидува дека обвинетите кои служат воена служба за време на мобилизација или кои склучиле договор за воена служба се ослободуваат од кривична одговорност.

Се очекува сличен правен механизам да се прошири и на осудените лица за кои пресудата е изречена, а не стапила во сила, пренесува РИА.

Русија има се повеќе проблеми да регрутира нови војници без да ја објави мобилизацијата бидејќи Кремљ стравува од пад на популарноста на претседателот Путин.

притисни ентер