Имено, уште веднаш ќе кажам дека градоначалникот Арсовска треба да сноси одговорност затоа што врши диверзија во една витална дејност, како што е јавниот градски превоз.
Имено, по оној кикс што беше направен, каде што Владата мораше да прогласи вонредна состојба и да го снабди ЈСП со гориво од државните резерви, таа во моментов, во континуитет ги подбуцнува приватните превозници да прават проблеми во јавниот градски превоз.
Само да нагласам, односно да потсетам дека пред 2 години, вие сте сведоци, кога приватните превозници, тогашните претпријатија штрајкуваа, изразуваа знаци на револт, таа им ги раскина договорите и започна постапка за избор на нови даватели на услуги. А сега, напротив, иако веќе 4 и 5 месеци со ред приватните превозници не се држат до договорите потпишани пред година ипол, а важат до мај 2025 година, таа ги толерира и ова го прави, нагласувам, во вонредна состојба во Јавниот градски превоз. Не знам колку е свесна таа, а колку се свесни приватните превозници.
Да почнеме со ред, нели има барања за зголемување на тарифата од страна на приватните сопственици за којашто сте информирани и, нели, приватни субјекти до Совет на Град Скопје не може да се обраќаат? Тоа беше направено во вторникот, нели, во доцните попладневни часови преку иницијатива на член на Советот, Горан Арсов. Јас таа иницијатива ја добив. Во 15:30 секако не можев веднаш да ја препратам, затоа што беше крај на работно време, до градоначалник. Наредниот ден, односно вчера, имавме седница на совет и тоа го направив по завршување на, нели, седница на Совет.
Интересно е што, и да ја разберете мојата положба како претседател на Совет и поставеноста, некој манипулираа, односно, имаа пристап до мојата пошта. Иницијативата е доставена до претседател на совет на Град Скопје и пред јас да побарам мислење од градоначалник. Градоначалник дава некое мислење за коешто сте информирани уште во текот на седницата на совет, во коешто воопшто тоа не е мислење, туку повторно кажува советниците треба да донесат одлука за зголемување на цената по изминат километар за приватните превозници. Тоа не оди така. Јас кон крајот на работното време доставив, нели, барање за мислење и тоа барање по четири точки.
Прво, дали градоначалникот поддржува зголемување на цената по изминат километар за приватните превозници?
Второ, ако поддржува да достави предлог одлука со конкретни параметри, процент на зголемување и да даде образложение.
Трето, како тоа зголемување на тарифата за приватните превозници коишто знаете се интегрирани во системот на јавен превоз ЈСП ги наплаќа, односно, ги прибира парите од продадените билети, месечни билети итн. И со одлука или според одлука на совет поднесена во 2017 година во февруари им исплаќа на приватните превозници.
Прашањето беше, како ова ќе се одрази на приходите на ЈСП?
Четврто, затоа што ќе има намалување на приходите, кој е предлогот на Арсовска како, ќе се надоместат тие изгубени приходи, дали преку зголемување на услугите што ги добиваат граѓаните од ЈСП или дополнителни субвенции?
Тоа беше барањето. На тоа барање нема мислење. Во оној момент кога Арсовска ќе обезбеди мислење, односно, ќе даде до совет предлог одлука ние ќе ја ставиме на седница на совет.
Сега ве молам, Мартин дајте ми го материјалот, што бараме ние од Арсовска? Бараме да достави материјал, како што тогашниот градоначалник Коце Трајановски во 2017 година во февруари на 17 страници. Значи, тоа е овој материјал на 17 страници, доставува до Совет предлог одлука за утврдување на вредност на надоместок за извршени услуги во линискиот превоз на патници по критериумот, остварен километар.
И тука има формули, цени на гориво итн. И оваа одлука е сè уште во сила. Значи, не може со манипулации, од типот, охрабри се Трајко и слични фрази, Совет на град Скопје да одлучува за нешто за што нема мислење од стручните служби на Град Скопје. Вие го знаете составот на советот, кој од нас ги има овие параметри, кој од нас ги има овие стручни мислења, коишто се изработени од екс-стручњаци, како што разбрав.
Разговарав со тогашната претседателка на Совет, Ирена Мишева да се дојде до овој материјал. Се работело со месеци каде што имало претставници на Совет, имало претставници на кабинетот на градоначалникот, од секторот за сообраќај, експерти за сообраќај и така натаму. Значи, во оној момент, во којшто ние ќе добиеме предлог одлука од овој вид на 17 страници, нека не е на 17 страници, ние сме подготвени да ја ставиме на дневен ред. Сето друго е манипулација.
Уште една порака сакам да упатам до приватните превозници. Јас комуницирам со нив затоа што ми се обраќаат. Немојте да наседнувате на манипулациите на Арсовска, таа е непредвидлива жена. Може да го направи истото што го направи со вашите претходници од пред две години, кога им ги укина лиценците, може да останете на улица, може да останете без леб. И нешто друго, порака до Арсовска и до Владата на Македонија, доколку оваа состојба ескалира заради инаетот на Арсовска, Влада на Република Македонија, затоа што е прогласена вонредна состојба, има мерки, има инструменти да го реши овој проблем. Со тоа што ќе им даде на сите до знаење, дека кога станува збор за една витална дејност, не може да се поигрува со граѓаните и нивните судбини и нивната можност да стигнат до работно место, да стигнат до училиште итн, рече Трајко Славески, претседател на Совет на Град Скопје.