Не, кошаркарите не се решија да градат комерцијална авиокомпанија, туку со авиони Ербас А321нео да ги превезуваат НБА тимовите од натпревар на натпревар.
Според самата НБА, членовите на кошаркарските тимови поминуваат повеќе време во авиони отколку играчите во другите спортови, а новиот план за чартер авион наводно е мотивиран од грижата за добросостојбата на играчите, бидејќи играчите се изложени на ризик од повреди или слаби перформанси по долгите летови.
Пријавено е дека 54% од повредите во НБА се случуваат кога тимовите играат надвор од дома, и дека тимовите што летаат на запад губат почесто од тимовите што летаат на исток.
Во НБА има 30 екипи, секој со максимум 18 играчи, но мора да патуваат и со тренери, помошен персонал и голема количина опрема. Овие тимови играат 82 натпревари помеѓу октомври и април секоја година, од кои околу половина се гостувања.
Практиката на изнајмување авиони не е ништо ново во НБА лигата: во далечната 1987 година, Детроит Пистонс првпат почнаа да го прават тоа, а други тимови го следеа примерот.
Неколку тимови веќе имаат свои авиони, вклучувајќи ги Бостон Селтикс, Кливленд Кавалирс, Далас Маверикс, Голден Стејт Вориорс, Хјустон Рокетс и ЛА Лејкерс.
Зошто Ербас А321нео? Бидејќи веќе има адаптивно осветлување кое може да го намали ефектот на џет-лег. Авионите на НБА ќе имаат седишта кои целосно се склопуваат и се претвораат во кревети, како и посебен систем за регулирање на влажноста, свежината и мирисот на воздухот во кабината, за патувањето да биде што поудобно. Просечната висина на играчите во НБА во сезоната 2023/2024 беше 6 стапки 6,74 инчи (2 метри), така што креветите најверојатно ќе бидат нестандардни и подолги од просекот.
Некои поранешни врвни играчи имаат и свои приватни авиони, пишува порталот Aerospace Global News. Мајкл Џордан поседува Gulfstream IV (N236MJ), додека Меџик Џонсон поседува Gulfstream III (N32MJ). Шекил О'Нил и Двејн Вејд често користат Apollo Jets, при што О'Нил претпочита Hawker 800.
Делта моментално го покрива најголемиот дел од летовите во НБА, користејќи флота од единаесет ВИП конфигурирани авиони Боинг Б757-200 со 72 седишта. Овие авиони имаат просечна старост над 34 години, па веројатно е време да се заменат со понова генерација авиони.
Наводно, НБА е во преговори со ирската лизинг компанија SMBC за изнајмување на тринаесет авиони А321нео. Овие авиони би биле претворени во ВИП конфигурација од страна на Comlux во Индијанаполис (Индијана), а според првичните шпекулации, Delta би се погрижила за операциите на овие авиони. SMBC поседува повеќе од 525 авиони, но оперира со вкупно 715 авиони за авиокомпании и чартер компании ширум светот.
НБА планира да додаде уште два тима во лигата во иднина, а би можела да додаде барем уште еден авион во својата флота.