Најголемиот „Романец“ досега: Дачија го претстави Бигстерот

Со новиот модел романскиот буџетски бренд сака уште поголем дел од колачот со влегување на територијата на компактниот теренец.

Може да се каже дека Дачија е на добар пат. „Sandero“ е најпродаваниот автомобил во Европа досега оваа година, далеку пред поранешниот неприкосновен бестселер, „VW Golf“.

Покрај тоа, „Duster“ се бори со „Tiguan“ за шестото место на најбарани модели на Стариот континент.

Со новиот модел „Bigster“, романскиот нискобуџетен бренд сака поголем дел од колачот со влегување на територијата на сегментот Ц, односно компактните теренци.

Тоа е и најголемиот автомобил на компанијата досега.

Иако Дачија го нарекува целосно нов модел, „Bigster“ може да се карактеризира како продолжен „Duster“. Во суштина, тоа е производствена верзија на концептот „Bigster“ од 2021 година.

Цената се уште не е објавена, но моделите на Дачија обично се најевтините автомобили во нивните сегменти.

Дачија „Bigster“ е долг 4,57 m, широк 1,81 m и висок 1,71 mm. Ова го прави околу 230 mm подолг од гореспоменатиот „Duster“, додека ја одржува истата ширина.

Меѓуоскиното растојание е 2,7 m.

Стилски, „Bigster“ е многу сличен на „Duster“, иако новиот модел има различно дизајниран преден браник, подарежливо меѓуоскино растојание и подолг заден дел.

Поблискиот поглед открива дека страничните прозорци и задната врата исто така се променети во споредба со „Duster“.

Со тркала од 19 инчи и двобојна каросерија, ова повеќе не е Дачија со спартански спецификации што некогаш ја знаевме.

Така, карактеристиките вклучуваат електрична задна врата, панорамски подвижен покрив, безжично полнење на паметни телефони, адаптивна контрола на патувањето и електрично возачко седиште.

„Bigster“, исто така, комбинира 10-инчен дигитален дисплеј пред возачот со 10,1-инчен мултимедијален систем со екран на допир, додека се нуди и двозонска климатизација.

Опсегот на енергетски единици е импресивно разновиден. Дачија ги отфрли дизел моторите пред неколку години, но „Bigster“ наместо тоа има ефикасно хибридно поставување.

Тоа е всушност првото возило од групата „Renault“ што ја користи конфигурацијата „Hybrid 155“. Се состои од мотор со внатрешно согорување, два електромотори, батерија од 1,4 kWh и интересен автоматски менувач со четири степени на пренос за единицата со внатрешно согорување и уште два за е-моторите.

Четирицилиндричниот бензински мотор произведува 107 „коњи“, додека еден од електромоторите обезбедува дополнителни 50 КС. Вториот е-мотор служи како стартер/генератор.

Со овој погон, „Bigster“ секогаш стартува во чисто електричен режим. „Dacia“ тврди дека компактниот „SUV“ работи во режим на нулта емисија низ градот дури 80% од времето.

Помалку сложен погонски агрегат е „TCe 140“ со 1,2-литарски трицилиндричен турбо мотор кој користи „блага“ хибридна поддршка.

Ова е првпат Дачија да го добие овој бензински мотор кој работи на циклусот Милер и користи благо хибридно поставување.

Малиот трицилиндричен мотор е поврзан со шестстепен мануелен менувач. Погонот на предните тркала е стандарден, но достапна е опцијата 4x4.

Оваа варијанта има автоматска контрола на надолнина и избор од неколку режими на возење: снег, кал/песок, надвор од патот, нормално и еко.

Познато е дека „ Duster “ е познат теренец кој не може да се најде на патот, а неговиот поголем брат треба да го следи примерот.

Ако барате ефикасност, но не сакате хибрид, тука е „ECO-G 140“ со трицилиндричен 1,2-литарски турбо мотор.

Тој е дизајниран да работи на течен нафтен гас и има максимален опсег на возење (со полни резервоари) од дури 1.450 километри.

Ова е овозможено благодарение на резервоарот за бензин од 50 литри и резервоарот за ТНГ од 50 литри, кој се наоѓа под подот на багажникот.

Доколку капацитетот на багажникот од 667 литри не е доволен, има багажник на покривот што може да носи 80 килограми.

Се монтира на модуларни шини на покривот кои се монтирани по должина, но може да се реконфигурираат попречно.

„Bigster“ ќе го има своето деби на Саемот за автомобили во Париз во 2024 година следната недела.

Цените ќе бидат објавени во јануари 2025 година, а продажбата ќе започне во април.

Извор: Б92

Шестмина повредени во напад со нож во Израел

Најмалку шест лица се повредени денеска во напад со нож во израелскиот град Хадера. Двајца од повредените се во тешка состојба, објавија странските агенции, повикувајќи се на израелските власти.

„Терористот е неутрализиран“, се наведува во соопштението на полицијата.

Други детали не се соопштуваат.

Здравствените власти јавија за шестмина повредени, од кои двајца се во тешка состојба.

Како што наведуваат агенциите, израелските власти се внимателни на безбедносните ризици по нападот на палестинското движење Хамас пред една година што ја предизвика војната во Газа, а конфликтот со Хезболах во Либан продолжува да ескалира. /МИА

АД ЕСМ: СДСМ е главен виновник за катастрофалните состојби во енергетиката

СДСМ најмалку што е потребно во моментов  е да ја коментира енергетската состојба во земјава. 

Дереџето во кое се наоѓа севкупниот енергетски систем денеска, вклучувајќи ги актуелните состојби во РЕК Битола е резултат токму на работењето на нивните менаџерски кадри поставени од претходните влади на СДСМ. Тие немале умешност, ниту одговорност за одржување на производните капацитети. Наспроти тоа, покажале целосна негрижа за електроенергетскиот систем, за што зборува и неодговорното однесување кон државните производни капацитети и природните ресурси како јагленот и количините на вода во хидроакумулациите.

Кога СДСМ зборува дека РЕК Битола не работел да го потсетиме дека токму до пред неколку недели нивни кадри управуваа со најголемиот енергетски комбинат. Тие имале обврска да се однесуваат професионално до последниот ден кога биле на одговорни позиции и да ги подготват капацитетите за претстојната грејна сезона.

Долга е листата што сè затекнаа новите раководства на АД ЕСМ и РЕК Битола.

-Уништени и нестручно експлоатирани рудници, оставени без откривки на јаглен од кои може да се обезбеди континуиран и безбеден ископ за потребите на термоблоковите за стабилно производство на РЕК Битола.

-Нелогично долги застои на клучните машини за ископ на јаловина и јаглен

-Лошо изведени, незапочнати или ненавремено завршени ремонти на термоблоковите

-За само две години од 2022 до првата половина на 2024 година „успеале“ двојно да ја зголемат производната цена на електричната енергија од РЕК Битола, сега на неверојатни 133 евра за мегават-час.

-Неодговорно управување со опремата на АД ЕСМ

-Несоодветни вработувања и прераспределување на стручни лица на неадекватни позиции

-Потрошени милиони евра за набавка на јаглен со лош квалитет, несоодветен за употреба во термоелектраните и со специфики кои се во спротивност со пропишаните за работа на термоцентралите, поради кој е направена огромна штета врз еден од термоблоковите и како загадување на животната средина

-Прескапи договори за набавка на јаглен

-За седум години на власт НЕ е изграден ниту еден државен капацитет за производство на електрична енергија

-АД ЕСМ оставена со огромна финансиска дупка.

Токму купувањето на електрична енергија на слободниот пазар е последица исклучиво на нивното нестручно и дилетантско однесување за лошата состојба во рудниците, термоблоковите и празните хидроакумулации во АД ЕСМ.

Затоа очекуваме да следи одговорност за нивните постапки.

АД Електрани на Македонија

Наративот за влезот на Македонија во ЕУ, во фокус на дебатата на Институтот за медиуми

Медиумите на албански јазик имаат попроактивен пристап кон процесот на интеграција на земјата во Европската Унија, за разлика од македонските медиуми, беше истакнато на денешната  панел дискусијата на Институтот за медиуми и аналитика.

Ова според професорот Сефер Тахири е презентирано јавниот и политичкиот дискурс, кој е подистанциран, понеутрален и „постуден“ во однос на влијанието на процесот на интеграција во ЕУ и преговорите, кои беа придружени со решавање на билатералните прашања со Грција и Бугарија поврзани со името на државата и идентитетскиот корпус на македонскиот народ.

Во фокусот на денешната панел дискусија беше известувањето на медиумите за евроинтеграциите пред и по изборите. Новинарката Слободанка Јовановска објаснува дека анализата на медиумското покривање на евроинтеграцијата во текот на изминатата година, од септември 2023 година до септември годинава, генерално покажува дека темата доживеа неколку фази, но со генерален тренд да се актуелизира само ако има настани или изјави на високи политичари поврзани со неа и ако може да се искористи во домашен политички контекст.

Петрит Сарачини од Институтот за медиуми и аналитика смета дека за време на изборната кампања биле засилени етно националистичките наративи, за сметка на поважните прашања за земјата кои биле оставени настрана, а се отворија прашањата за балансерот и законот за јазици. Од друга страна, беше посочено дека наративот за можна дестабилизација која требало да се случи во септември, бил само замајување на завноста и одолговлекување од вистинските проблеми, како што е уназадувањето на Македонија од ЕУ.

притисни ентер