Може да се каже дека Дачија е на добар пат. „Sandero“ е најпродаваниот автомобил во Европа досега оваа година, далеку пред поранешниот неприкосновен бестселер, „VW Golf“.
Покрај тоа, „Duster“ се бори со „Tiguan“ за шестото место на најбарани модели на Стариот континент.
Со новиот модел „Bigster“, романскиот нискобуџетен бренд сака поголем дел од колачот со влегување на територијата на сегментот Ц, односно компактните теренци.
Тоа е и најголемиот автомобил на компанијата досега.
Иако Дачија го нарекува целосно нов модел, „Bigster“ може да се карактеризира како продолжен „Duster“. Во суштина, тоа е производствена верзија на концептот „Bigster“ од 2021 година.
Цената се уште не е објавена, но моделите на Дачија обично се најевтините автомобили во нивните сегменти.
Дачија „Bigster“ е долг 4,57 m, широк 1,81 m и висок 1,71 mm. Ова го прави околу 230 mm подолг од гореспоменатиот „Duster“, додека ја одржува истата ширина.
Меѓуоскиното растојание е 2,7 m.
Стилски, „Bigster“ е многу сличен на „Duster“, иако новиот модел има различно дизајниран преден браник, подарежливо меѓуоскино растојание и подолг заден дел.
Поблискиот поглед открива дека страничните прозорци и задната врата исто така се променети во споредба со „Duster“.
Со тркала од 19 инчи и двобојна каросерија, ова повеќе не е Дачија со спартански спецификации што некогаш ја знаевме.
Така, карактеристиките вклучуваат електрична задна врата, панорамски подвижен покрив, безжично полнење на паметни телефони, адаптивна контрола на патувањето и електрично возачко седиште.
„Bigster“, исто така, комбинира 10-инчен дигитален дисплеј пред возачот со 10,1-инчен мултимедијален систем со екран на допир, додека се нуди и двозонска климатизација.
Опсегот на енергетски единици е импресивно разновиден. Дачија ги отфрли дизел моторите пред неколку години, но „Bigster“ наместо тоа има ефикасно хибридно поставување.
Тоа е всушност првото возило од групата „Renault“ што ја користи конфигурацијата „Hybrid 155“. Се состои од мотор со внатрешно согорување, два електромотори, батерија од 1,4 kWh и интересен автоматски менувач со четири степени на пренос за единицата со внатрешно согорување и уште два за е-моторите.
Четирицилиндричниот бензински мотор произведува 107 „коњи“, додека еден од електромоторите обезбедува дополнителни 50 КС. Вториот е-мотор служи како стартер/генератор.
Со овој погон, „Bigster“ секогаш стартува во чисто електричен режим. „Dacia“ тврди дека компактниот „SUV“ работи во режим на нулта емисија низ градот дури 80% од времето.
Помалку сложен погонски агрегат е „TCe 140“ со 1,2-литарски трицилиндричен турбо мотор кој користи „блага“ хибридна поддршка.
Ова е првпат Дачија да го добие овој бензински мотор кој работи на циклусот Милер и користи благо хибридно поставување.
Малиот трицилиндричен мотор е поврзан со шестстепен мануелен менувач. Погонот на предните тркала е стандарден, но достапна е опцијата 4x4.
Оваа варијанта има автоматска контрола на надолнина и избор од неколку режими на возење: снег, кал/песок, надвор од патот, нормално и еко.
Познато е дека „ Duster “ е познат теренец кој не може да се најде на патот, а неговиот поголем брат треба да го следи примерот.
Ако барате ефикасност, но не сакате хибрид, тука е „ECO-G 140“ со трицилиндричен 1,2-литарски турбо мотор.
Тој е дизајниран да работи на течен нафтен гас и има максимален опсег на возење (со полни резервоари) од дури 1.450 километри.
Ова е овозможено благодарение на резервоарот за бензин од 50 литри и резервоарот за ТНГ од 50 литри, кој се наоѓа под подот на багажникот.
Доколку капацитетот на багажникот од 667 литри не е доволен, има багажник на покривот што може да носи 80 килограми.
Се монтира на модуларни шини на покривот кои се монтирани по должина, но може да се реконфигурираат попречно.
„Bigster“ ќе го има своето деби на Саемот за автомобили во Париз во 2024 година следната недела.
Цените ќе бидат објавени во јануари 2025 година, а продажбата ќе започне во април.
Извор: Б92