Ѓердан што сведочи за пропаста на Марија Антоанета оди на надддавање

Дијамантски ѓердан за којшто се верува дека сведочи за скандал од последните години на (не)славната француска кралица Марија Антоанета, ќе се најде на аукција во Женева следната недела. 

Ѓерданот содржи дијаманти од 300 карати, а ќе биде ставен на наддавање на 13 ноември во аукциската куќа „Сотби'с“.

Дијамантите биле во средиштето на скандалот во 1780-тите, познат како „Афера со дијамантски ѓердан“, во којашто благородничката Жана де ла Моте, преправајќи се дека е француската кралица Марија Антоанета, купила ѓердан во нејзино име без да плати... Судењето потоа ја прогласи кралицата невина, но скандалот ги поттикна тврдењата за нејзиното расипништво, токму во годините пред Француската револуција. За време на општиот бунт против Кралството, Марија Антоанета е обезглавена на гилотина.

- Постои можност некои од овие дијаманти да потекнуваат од познатиот дијамантски ѓердан што доведе до пропаста на Марија Антоанета. Мислам дека тоа е едно од највозбудливите парчиња што сме ги имале долго време, не само по потекло, туку и според дизајнот, изјави раководителката за продажба на скапоцени камења во „Сотби'с“, Џесика Виндам.

Овој накит наликува на „шал за на врат“, по својата дебелина. Може да се носи на два начина.

Дијамантите од оригиналниот ѓердан, направени во 1776 година, подоцна биле продавани парче по парче на црниот пазар, поради што речиси е невозможно да се пронајдат сите. Но, стручњаците велат дека квалитетот и староста на некои дијаманти се совпаѓаат со датумот на изработка на познатиот ѓердан во 18. век.

Ѓерданот е понуден од азиски приватен колекционер. Вредноста на накитот се проценува на околу два милиони швајцарски франци (околу 2,12 милиони евра). /МИА

Некадарните административци ќе добијат соодветна обука

Не смее да се брза со законот за правична застапеност на етничките заедници, смета министерот за информатичко општество и јавна администрација Горан Минчев.

Тој нагласува дека потребно е уставно решение со препорака од Венецијанската комисија а најважно да нема злоупотреби со новото законско решение. Во меѓувреме, министерот нагласува дека додека нема ново законско решение, огласите продолжуваат врз база на знаење.

Министерот говореше за трите законски решенија кои беа на јавна дебата во изминатите три месеци, издвојувајќи го како нов предлог формирањето на академија за едукација и обука на јавната администрација.

Минчев вели дека се залага за варијантата некомпетентните административни службеници да бидат преедуцирани, но, како што рече, можните решенија за овој проблем во моментот се предмет на дебата.

Согласно последниот извештај на Европската комисија постигнувањето на реформата на јавната администрација се движи со умерен напредок. Токму реформата има клучна улога во обезбедувањето на ефикасност, транспарентност и одговорност во работата на државните институции што, пак, е есенцијално за евроинтегративните процеси на секоја земја, порача Минчев.

Комеморација за Оливера Николова

Таа ни остави огромно дело, кое полека го освојува светот и сведочи за нас и нашата култура

Оливера ќе ни недостасува, но се надевам не премногу. Оти со секое наше ново читање и истражување на нејзиното дело и преку пишувањето за неа, ние ќе бидеме со неа. И сега, кога беседиме, тоа за мене значи дека сакаме да кажеме „Оливера, со нас си. Со се што имаш, течеш во нашата „река“ љубов за тебе, порача денеска претседателот на Друштво на писателите на Македонија (ДПМ) Живко Грозданоски, за време на комеморацијата за македонска писателка за возрасни и за деца Оливера Николова (1936-2024).

Грозданоски подвлече дека Оливера Николова ни остави огромно дело, кое полека го освојува светот и сведочи за нас и нашата култура.

-Самата Оливера во една прилика ќе рече „Во мојата интима, пишувањето за деца и пишувањето за возрасни е скоро една иста работа. Фасцинира нејзиното благородно сфаќање и начинот на пишување“. Иако јас кратко ја познавав Оливера лично, видов колку е својствено за неа заедништвото, онаа љубов кон ближниот, од тој порив за содругарство, произлегува и нејзината грижа за другите. Оливера го има дарот да се слее со духот на светот во современието и токму од таа слеаност, произлегува специфичната ангажираност во нејзините дела. Ангажираност во најубава и најненаметлива смисла на зборот, рече Грозданоски.

Тој додаде дека Оливера Николова ни е пред се драга поради нејзиниот порив по едност и по повикот по заедништво.

-Тоа можеме да го видиме по нејзината непосредност во комуникацијата. Неискажливо ни е мила нејзината разорожувачка отвореност во нашите разговори. Стремежот на Оливера кон заедништво е осебено видлив во нејзиниот последен роман „Песот со тажен поглед“. Оливера ќе ни недостасува, но се надевам не премногу. Оти со секое наше ново читање и истражување на нејзиното дело и преку пишувањето за неа, ние ќе бидеме со неа. И сега, кога беседиме, тоа за мене значи дека сакаме да кажеме Оливера, со нас си. Со се што имаш, течеш во нашата река љубов за тебе, а тоа го кажуваме со ова беседење, посочи Гроздановски.

Тој се осврна на интервјуто на Тамара Арсова со Оливера Николова, во кое Николова зборувајќи за пишувањето, вели „Ако пишувам, тогаш сакам да кажам луѓе, со вас сум, со се што имам течам во вашата река, а тоа го докажувам со ова пишување“.

Според Грозданоски, Оливера Николова е силен фактор, што ќе продолжи да го поткрепува нашето опстојување и на оние по нас.

-„Зоки Поки“ веќе ги освои Јапонија и Скандинавија и поголем дел од Европа, но интересно ќе биде да се следи патот, по кој нејзините романи ќе бидат откривани и преведувани, за да бидат силни амбасадори на нашето битисување и фактор за нашето опстојување како култура. Оливера Николова е само навидум во минатото. Таа всушност е силен фактор што ќе продолжи да го поткрепува нашето опстојување и на оние по нас, рече Грозданоски.

Македонската поетеса, книжевна теоретичарка, aкадемик Катица Ќулавкова денеска на комеморацијата рече дека Оливера беше и остана да биде гатач на загадочното писмо и јазик на човечкото суштество.

-Оливера е читач на љубовта и омразата, на доброто и на злото, испреплетени во неразмрсливи јазоли. Шеесет години живот целосно посветен на уметноста на јазикот, раскажувањето и книжевноста, исконската посветеност, ненаметлива, достоинствена, самосвесна. Од раскажувач и драматург на авантурите на детските сништа и мечти, Оливера стана раскажувач и романсиер, кој ги промислува авантурите со женствен и феминистички предзнак на жената од нашите македонски балкански и европски простори, во минатото и денес. Тоа го направи во романите „Адамовото ребро“, „Куклите на Росица“.. Таа раскажа на постмодерен начин приказни за хибридниот идентитет, карактеристичен за овие простори и за жал не само во минатото, рече Ќулавкова.

Како што посочи, во романот „Песот со тажен поглед“, Оливера долови еден друг вид трауматизирање на смислата на постоењето во Скопје, за време на балканските војни и Првата светска војна.

-Таа покажа дека токму кога е загрозен човечкиот живот, се создаваат услови за појава на човештината, хуманоста и емпатијата во нивната суштествена форма. Во книгата раскази „Кадифената покривка“ таа повторно се враќа на темата на жената, но овој пат навлегувајќи во најмрачните предели на женската психа и кога е во улога на мајка, и кога е во улога на револуционер или бунтовник, и во улога на терорист и во улога на сопруга и љубовница. И во оваа книга, Оливера ја покажа својата раскажувачка генијалност и мајсторство на неповторлив начин, додаде Ќулавкова.

Оливера Николова е една од најплодните и најзначајни македонски писателки. Таа е родена во 1936 година, во Скопје. Учела во Струга и Велес, а завршила Филозофски факултет во Скопје. Работела како драматург на радио и телевизија. Таа е член на Друштвото на писателите на Македонија од 1963 година.

Попознати нејзини дела за деца се: „Зоки Поки“, „Земја во која не се стигнува“ (Награда на РТВ и Струшки вечери,1966), „Пријателите Бон и Бона“ (Награда на РТВ и Струшки вечери,1975), „Мојот звук“ (Награда 'Младо поколење',1978), „Девојките на Марко“, „Љубоболки“, „Шифри на каменот“, „Преминот не е осветлен“, „Светлосна година“, и други.

Нејзини дела за возрасни се: Книгите раскази „Ден за летување и Лева комора“; комедијата „Сребреното јаболко“; книгата со драмски текстови под наслов „Сребреното јаболкo“. Романите: „Тесна врата“ (Награда 'Стале Попов',1983), „Домашни задачи“, „Тромбот“, (Награда Стале Попов 1998, којашто ја вратила), „Адамовото ребро“ (Награда 'Рациново признание',2000), „Вежби за Ибн Пајко“, „Куклите на Росица“ (награда 'Роман на годината' на Утрински весник, за 2004 год.), „Белиот чад“, „Куќичка“ (2012, номинирана за наградата „Балканика“ 2011), „Кадифената покривка - новелети за жени убијки“ (добитник на наградата 'Стале Попов' за 2015 г.), „Пешаци по црни полиња“ и „Песот со тажен поглед“ (награда 'Роман на годината' за 2019 год.).

Мемеди: Информациите што се лиферуваат од Детската клиника, често имаат политичка тенденција

Информациите кои неофицијално се лиферуваат од Детската клиника често имаат политичка тенденција, а за информаторите не е важен животот на децата, туку директорската фотелја!

Децата ни се најомилени, животот на секое дете вреди повеќе од сé, но за волја на вистината и за правилно информирање на јавноста, принуден сум да објавам официјални статистички податоци од Детската клиника!

Во оваа табела јасно се гледа дека во изминатите години - кога се знае кој бил на власт - стапката на смртност во Детската клиника била и до 3 пати поголема во однос на годинава! Просечно имало и по 9 смртни случаеви месечно!

За овие официјални информации и други, следната недела ќе ја запознаена целокупната јавност преку медиумите, на прес конференција.

Во овие 4 месеци додека сум в.д директор на Универзитетската клиника за детски болести, додека ја скенирав состојбата на Детска Клиника наидов на многу проблеми наталожени и нерешени со години!

Некои од нив се високоризични дефекти, кои итно ги адресиравме и сега сме во фаза на нивно санирање.

Јавноста ќе биде навремено информирана за сите работи што ги реализираме на Клиниката за детски болести.

Објава на „Фејсбук“ на директорот на Универзитетската клиника за детски болести во Скопје, Реџеп Мемеди

притисни ентер