Во „Кодиак“ прават роботски камиони и најавуваат огромни планови

Старт-ап компанијата Kodiak Robotics од Силиконската долина работи на развој на автономни камиони кои превезуваат товар на автопати.

Сега тие се обидуваат да ја донесат својата технологија во поширок комерцијален бизнис на патиштата каде знаците, другите возила, јавните агенции и регулативите не се толку голем проблем.

Стартапот неодамна го потпиша првиот договор за своите роботизирани камиони за Atlas Energy за рута помеѓу изолираните рудници за песок во Западен Тексас и полињата со нафта и гас. Тие превезуваат товар по приватни патишта, за што извршниот директор и основач Дон Бурнет вели дека е револуција за неговата компанија, пишува Форбс.

„Сакавме да најдеме индустрија која има вистинска потреба и може да ги користи квалитетите што ги развивме во текот на изминатите неколку години“, вели тој за Форбс. Atlas ги разбира „придобивките од автономијата и тие имаат вистинска потреба бидејќи е навистина тешко да се вработат возачи во таа средина“.

На почетокот на следната година, неколку автономни камиони опремени со софтверот, сензорите и компјутерскиот систем на Kodiak ќе транспортираат песок на рути долги до 40 километри во еден правец до локациите богати со нафта. Ќе возат без престан. Покрај фактот дека тие не мора да се справуваат со повеќето потенцијални ризици од автопатите - особено кога станува збор за други возила кои возат со голема брзина - треба да се забележи и дека камионите ќе се движат со брзина помала од 20 милји на час.

„Тоа драстично го поедноставува проблемот од перспектива на перцепција на сензорот, опсег, реакција, запирање“, вели Бурнет. „Сѐ е поедноставно.“

Кодиак и Атлас, кои веќе почнаа со тестирање на новите автономни возила, не откриваат финансиски детали. Ако работите одат добро и расте бројот на автономни камиони, приходот би можел „да биде многу поголем од неколку милиони долари“, вели Бурнет. „Сметаме дека овој договор нѐ става на патот кон профитабилноста.“

Тоа секако ја исполнува потребата. Атлас „користи камиони 24 часа на ден, седум дена во неделата. Тие треба да им платат на возачите да возат три смени. Индустријата за нафта и гас никогаш не запира. Ним им треба постојано снабдување со песок“, вели тој. Ваквиот бизнис носи профитабилност „затоа што на крајот сѐ се сведува на маржи“.

До неодамна, изгледите за самоуправувачките автомобили изгледаа слаби, со многу малку светли точки за индустријата која собра милијарди долари, но не успеа да ги исполни оптимистичките очекувања. Сепак, работите се чини дека се менуваат: Waymo брзо ја прошири својата услуга за роботакси, а автономните камиони на стартапот Gatik транспортираат материјали од продавница и канцелариски материјали на фиксни рути од складиште до продавница.

Не толку одамна, идејата за автономни камиони изгледаше како атрактивна опција за автономно возење бидејќи автопатите се помалку комплицирани од градските улици и нема доволно возачи на камиони, што значи дека побарувачката е сигурна. Покрај Kodiak, кој собра 170 милиони долари од 2018 година, компании како TuSimple, Embark, Ike, Starsky Robotics, Aurora и Waymo собраа милијарди за да ја усовршат технологијата.

Сепак, предизвиците се значајни. TuSimple, Embark, Ike и Starsky се затворија или беа купени од други компании, па дури и Waymo ги заврши своите соништа за роботски камиони. Нуро, старт-ап основан од двајца колеги на Бурнет во Гугл, кој разви мали роботски возила за испорака, неодамна го лиценцираше својот софтвер на Nvidia.

Kodiak продолжува да работи на автопат апликации на својата технологија, додека Aurora се надева дека ќе започне комерцијална услуга за возење без возач на маршрути до 1.600 километри уште оваа година. Waabi со седиште во Торонто, исто така, се надева дека ќе управува со комерцијални товарни роботски камиони на автопатите во следните неколку години.

Заедно со новиот договор со Атлас, Кодиак доби и средства од Министерството за одбрана на САД за развој на автономни воени возила. „Работиме со американската војска на програмата за роботски борбени возила веќе повеќе од две години“, вели Бурнет. „Работиме исклучително добро.“

Бурнет има длабоки корени во индустријата за самоуправувачки автомобили. Пред да го основа Kodiak во 2018 година, тој беше дел од проектот на Google за самоуправувачки автомобили, претходник на Waymo, до 2016 година. Оттогаш, тој работи на автономни камиони, прво за Otto, компанија основана од поранешниот инженер на Google, Ентони Левандовски и купена од Uber.

Годините на работа на технологијата за автономно возење и проучување на различни апликации го убедија Burnette дека најдобриот начин автономното возење да се претвори во добар бизнис е да се насочат кон индустриите на кои тоа навистина им е потребно.

Имаше „многу пречки, многу непознати околу временските рамки. За компаниите за ризичен капитал, во одреден момент времето истекува“, вели тој. „Тоа е секогаш најважната потреба и затоа мислам дека комерцијалните апликации се подобри од патничките автомобили.“

Се обидел да подигне тегови од 100 килограми, па преживеал ужас (Вознемирувачко видео)

На интернет кружи застрашувачка снимка од теретана, каде млад човек може да умре под тежина од 100 килограми.

Сѐ се случило во Тајван, а гледаме дека несреќниот маж лежи на „клупа“ и крева шипка со тегови. Во еден миг изгубил сила, веројатно онесвестен, а шипката му го притисна вратот.

Луѓето во теретана не сфаќаат што се случува, бидејќи се сконцентрирани на своите вежби, пренесува Daily Mail.

Дури кога несреќникот почнал да се тресе, притрчал млад човек и му ја тргнал шипката од вратот. Тогаш изненадена девојка доаѓа да помогне.

Медиумите јавуваат дека момчето завршило во болница, откако вработените во теретаната повикале брза помош.

Многу корисници на социјалните мрежи ги критикуваат вработените, бидејќи не биле наоколу за веднаш да ја увидат опасноста.

Ајкула ѝ одгризала нога на жена во близина на Канарските острови, починала во болница

Шпанските власти покренаа истрага за смртта на Германка која загинала во напад на ајкула кај Канарските острови.

Се очекува шпанските власти да ги испрашаат сите кои биле на бродот под британско знаме кога ајкулата ѝ ја одгризала ногата на жената (30).

Засега нејзината смрт не се третира како сомнителна, додека непотврдени информации укажуваат дека жената била нападната додека пливала во морето, пишува Гардијан.

По нападот, Германката со хеликоптер била пренесена во болница, а во текот на возењето наводно доживеала срцев удар.

Ѝ била констатирана смрт во понеделникот по 23 часа по пристигнувањето во болницата.

Медиумите јавуваат дека ајкулата ја нападнала во меѓународни води на околу 450 километри од аеродромот Гран Канарија и околу 170 километри од градот Дал на спорната територија на Западна Сахара која моментално е окупирана од Мароко.

Бродот „Далианс Чичестер“ под британско знаме, долг 17 метри, во саботата тргнал од Гран Канарија на екскурзија.

Сигналот за помош го испратиле во понеделник околу 15:55 часот.

Шпанската крајбрежна стража ги предупредила чамците во близина за итен случај, а еден се приближил до катамаранот во кој се наоѓала жената за да им ги даде лековите.

Се вели дека шпанската крајбрежна стража ги информирала своите марокански колеги, како и британската крајбрежна стража, за потеклото на катамаранот.

Но, според локалните извештаи, мароканските власти одбиле да ја префрлат повредената жена во Рабат за итна медицинска помош.

Немало документирани претходни напади на ајкула во областа каде што се случил инцидентот.

Русија планирала да изведе државен удар во Ерменија- шестмина уапсени (ВИДЕО)

Москва плаќала и обучувала група бунтовници со цел да ја соборат прозападната влада на Ерменија на почетокот на оваа година, соопштија ерменските обвинители, но локалните безбедносни сили навреме го сфатиле наводниот заговор.

Истражниот комитет на Република Ерменија денеска соопшти дека седум лица ќе бидат обвинети за „подготовка за узурпација на власта со употреба на насилство и закани со насилство за преземање на власта“, објави Радио Слободна Европа.

Според официјалните изјави, шесте Ерменци биле регрутирани за тримесечна обука во Русија и им била исплатена месечна плата од 220.000 рубљи (2.377 долари). Тие, наводно, биле подложени на проверки и полиграфски тестови за да се утврди нивната лојалност, пред да бидат префрлени во воената база „Арбат“ во Ростов-на-Дон, јужна Русија.

Руското Министерство за одбрана не одговорило веднаш на барањето за коментар.

Односите меѓу Ерменија и нејзиниот историски сојузник Русија се влошија откако Москва ја нападна Украина во февруари 2022 година, при што јужнокавкаската земја го замрзна членството во воената алијанса ОДКБ, испрати хуманитарна помош во Киев и одржа заеднички вежби со американските сили.

Во исто време, долгогодишниот ривал на Ерменија, Азербејџан создаде поблиски врски со Кремљ, при што претседателот Илхам Алиев одржа пријателски разговори со претседателот Владимир Путин во Баку минатиот месец. Москва ја обвини ЕУ дека се меша во нејзината самопрогласена сфера на влијание со потпишување договори за партнерство со ерменската влада.

Руските граничари, кои беа стационирани во Ерменија по распадот на Советскиот Сојуз во 1991 година, беше побарано да се повлечат на почетокот на оваа година.

Ерменскиот премиер Никол Пашинјан изјави за Политико во септември 2023 година дека руската мировна мисија во отцепениот регион Нагорно-Карабах не ја исполнила својата улога. Само неколку дена подоцна, руските сили не интервенираа кога Азербејџан започна нова офанзива во енклавата, предизвикувајќи масовен егзодус на целото ерменско население.

Зборувајќи претходно денеска, Пашинјан вети дека ориентацијата на Ерменија кон Запад ќе продолжи. „Ако видиме и најмала реална можност да станеме полноправна членка на Европската унија“, рече тој, „нема да го пропуштиме тој момент“.

притисни ентер