Откриени фосили од диносаурус во Хонг Конг

Властите во Хонг Конг соопштија дека откриле фосили од диносауруси на зафлен и ненаселен остров кај градот. Ова е прво такво откритие во овој град во Кина, се наведува.

Наодите се откриени на островот Порт во Глобалниот геопарк на УНЕСКО во североисточните водни делови на градот. Фосилите најверојатно биле дел од голем диносаурус од периодот Креда, т.е. пред околу 145 до 66 милиони години. Ќе се спроведат дополнителни истражувања за да го потврдат типот на диносаурус. Островот Порт е затворен за јавноста до дополнително известување за да се олеснат идните истражувања и ископувања, се вели во официјалното соопштение.

- Откритието е од големо значење и дава нови докази за палеоеколошките истражувања во Хонг Конг, рече секретарот за развој на градот, Бернадет Лин Хон-хо.

Фосилите ќе бидат изложени денеска во еден од трговските области во Хонг Конг.

Професорот Мајкл Питман, палеонтолог од Кинескиот универзитет во Хонг Конг, рече дека „откритието е возбудлив лучај“ за градот, кој долго време беше домаќин на опсежни истражувања за диносаурусите, но се согласува дека наодите допрва треба да е потврдат.

- Хонг Конг е познат по обликуваниот пејзаж, но половина од сѐ тоа е „селски парк“. Во руралните области, повеќето од она што го гледате се карпи од ерата на диносаурусите, но тие се вулкански карпи - и тоа се лоши места за наоѓање фосили бидејќи фосилите едноставно „се топат“. Но, островот Порт е еден од островите каде што има карпи од ерата на диносаурусите од соодветниот вид и - вистинска средина, појасни проф. Питман.

Кина е една од четирите земји кои водат истражувања за диносауруси - заедно со САД, Канада и Аргентина. Во таа смисла, досега десетици илјади јајца од диносаурус се пронајдени во областа Гуангдонг, каде што се наоѓа Хонг Конг.

- Се надевам дека, гледајќи ги овие фосили, ќе видиме разлики со оние од некои од познатите наоѓалишта во Кина, како Сечуан и Јунан. Тоа може да раскаже навистина занимлива приказна за биогеографијата на животните, рече Питман.

Владата вели дека ангажирала научници и од континентална Кина за да спроведат истрага на тој терен. Властите, исто така, планираат да се отвори привремена работилница за јавноста за набљудување на стручната подготовка на фосилни примероци до крајот на 2024 година. /МИА

Историската комисија и денеска заседаваше во Скопје

Историската комисија и денеска ги продолжи разговорите во Скопје.

По вчерашното запознавање со новите членови од македонскиот тим, денеска почнале и подетални разговори, информираше копреседател од бугарската страна, Ангел Димитров...

Што донесе посетата на Фон Дер Лајен?

Пораките од претседателката на Европската Комисија Урсула фон дер Лајен не се воопшто изненадувачки и се во рамки на веќе претходно кажаното од европските челници – вака дел од политичките аналитичари во земјава ја оценија нејзината посета на Скопје.

Според Марко Трошановски, Македонија како држава презела обврска да го промени уставот, а Европската Комисија нема да ја разгледува иницијативата за уставни измени со одложено дејство, барем додека не се избере стабилна влада во Бугарија. Смета дека Македонија во наредниот период мора да вложи максимални дипломатски напори во објаснување на своите позиции.

- Сега за сега комисијата иако можеби има разбирање, не би се нафатила да разговара и разгледува иницијативи од наша страна, во најмала рака барем додека не се консолидира стабилно владини мнозинство во Бугарија, бидејќи на крајот на краиштата тоа е страната со која треба да се разговараат овие идеи.- Марко Трошановски – Институт за демократија „Социетас Цивилис“

Поранешниот министер за надворешни работи Бујар Османи во вчерашното издание на Само интервју го повтори ставот за уставни измени со суспензивна калузула, односно доколку во текот на преговорите официјална Софија продолжи да ја блокира земјава за работи кои не се поврзани со ЕУ, парламентот да ги блокира измените. Според него, идејата за одложено дејство била предлог во преговорите со Бугарија, но во разговорите приоритет бил ставен на македонскиот јазик.

-За ова одложено дејство, тоа беше нашиот предлог во преговорите со Бугарија. Меѓутоа во тие компромиси за јазикот нас ни беше поважно тука ние да биде нашиот став непроменет. Се разбира направивме одредени комрпомиси кога уставните измени... ако е таа грижата пост фестум ќе има, кој може да не спречи ние да ги корегираме тие уставни измени, па еве нека се додаде суспензивна клаузула било каде, што го слушнав премиерот дека тоа не држи. - Бујар Османи – Поранешен министер за надворешни работи

Од владата пак, велат дека предлогот за устанви измени со суспензивно вето се правно неиздржани. Министерот за евроинтеграции Орхан Муртезани на брифинг со новинарите повтори дека промената на македонскиот устав и натаму е услов, но дека неодбивањето на Фон дер Лајен на владиниот предлог, значи дека има простор за некакво решение.

-Условот за уставни измени стои, промената се однесува на неодбивањето на претседателката на ЕК на нашиот предлог без при тоа да се конкретизира предлогот, меѓутоа неодбивањето значи дека се создава простор кој нас би можел да не води до потенцијално решение. Новината од вчерашната посета е тоа и мислам дека од вчера е конкретизирано дека таков простор постои и ќе се интензивира следната недела откако ќе завршат изборите во Бугарија.- Орхан Муртезани – Министер за европски прашања

Од опозицската СДСМ обвинија дека владата не успеала за време на посетата на шефицата на ЕК да ја презентира стратегијата за деблока на македонските евроинтеграции. Ја повикаа владата на одговорно однесување и да не се толкуваат туку да се спроведуваат пораките на Фон дер Лајен за уставните измени и коридорот 8.

Калајџиев: Добивме над 100 предлози за помилување од Лога, немаше осудени за 27 април

Гостувањето на професорот Гордан Калајџиев во поткастот „На кавга со Иван “ ќе биде премиерно објавено вечерва.

Комисијата за помилување добила над 100 предлози од претходниот министер за правда Лога за помилување, и од одбрале десет врз основа на критериумите што ги имале, открива членот на комисијата, професорот Гордан Кајалџиев, во гостувањето во поткастот „На кавга со Иван “ што премиерно ќе биде објавен вечерва на Јутјуб и на Канал 5..