Универзитетското студентско собрание поднесува иницијатива за воведување задолжителна педагошка доквалификација за сите сегашни и идни асистенти, доценти, вонредни и редовни професори на високообразовните установи во Република Македонија. Ваквата иницијатива е во насока на унапредување на квалитетот на наставниот процес и подобрување на образовните резултати на студентите.
Правна основа: Во основното и средното образование, според Законот за наставници и стручни соработници во основното и средното образование, наставниците без педагошко-психолошка и методолошка обука се должни да ја завршат истата пред да добијат лиценца за работа. Сметаме дека оваа пракса треба да се прошири и во високообразовниот систем, како дополнување на постоечките законски рамки:
● Законот за високо образование:
○ Член 37: Предвидува дека наставниот кадар треба да поседува соодветни компетенции за наставен процес.
○ Член 89: Уредува програми за доживотно учење и обуки кои ги организираат високообразовните установи.
● Законот за наставници и стручни соработници во основното и средното образование:
○ Член 5: Уредува обврска за педагошко-психолошка и методолошка подготовка за наставниците.
Предлог иницијатива: Предлагаме:
1. Да се воведе задолжителна педагошко-психолошка и методолошка доквалификација за сите сегашни и идни наставници на високообразовните установи.
2. Доквалификацијата да се спроведува преку акредитирани програми од високообразовните институции во соработка со Министерството за образование и наука и Бирото за развој на образованието.
3. Да се извршат измени и дополнувања во Законот за високо образование, со додавање нов член кој ќе ја регулира оваа обврска, слично како што е регулирано во Законот за наставници и стручни соработници.
Зошто е ова важно?
● Унапредување на наставниот процес: Наставниот кадар кој има педагошко-психолошка и методолошка подготовка е подобро опремен за ефективно пренесување на знаењето и управување со различните аспекти на наставниот процес.
● Подобрување на студентските резултати: Примената на современи наставни методи ќе го зголеми нивото на вклученост и успех кај студентите.
● Стандарди за квалитет: Ќе се изедначат стандардите за наставниот кадар во основното, средното и високото образование.
Очекувани резултати:
● Зголемен професионализам на наставниот кадар.
● Подобра подготовка на студентите за пазарот на трудот.
● Унапредување на меѓународниот углед на македонските високообразовни установи.
Заклучок: Со оваа иницијатива бараме од Министерството за образование и наука, Бирото за развој на образованието и високообразовните установи итно да преземат активности за воспоставување на оваа практика. Исто предлагаме оваа иницијатива да влезе во закон, регулатива или пак правилник на Министерството за образование и наука. Ве повикуваме на соработка со Универзитетското студентско собрание во процесот на креирање и имплементација на ваквите програми.
Претседател на Универзитетско студентско собрание, Александар Николовски