НАСА испраќа летало до Јупитеровата месечина Европа

Се работи за обид да се открие дали овој природен сателит на Јупитер, составен од огромен океан и мраз над него - е погоден за живеење?

Американската Национална воздухопловно-вселенска администрација - НАСА работи на последните подготвки за лансирање вселенско летало до Јупитеровата месечина Европа, којашто се смета за една од најперспективните точки во нашиот Сончев Систем, во потрагата по живот вон Земјата. Се работи за обид да се открие дали овој природен сателит на Јупитер, составен од огромен океан и мраз над него - е погоден за живеење?

Роботичкото вселенско летало на НАСА - „Европа Клипер“ (Europa Clipper) коешто се движи на сончев погон, ќе полета ракета „Фалкон хеви“ на „Спејс-Икс“ од вселенскиот центар „Кенеди“ во Кејп Канаверал, Флорида, САД. Ќе содржи девет научни инструменти. По патот од 2,9 милијарди километри леталото треба да влезе во орбитата на Јупитер во 2030 година.

По доцнењето предизвикано од ураганот Милтон, НАСА го закажа пробното лансирање за денес, понеделник, во 12:06 часот по локално време (18:06 ч. по македонско време).

- Имаме прилично убедливи докази дека на Европа е можен живот, но мораме да одиме таму за да се увериме самите во тоа. Би сакала само да го истакнам следното: Не тргнуваме во мисија за откривање живот, туку само бараме услови за живот!, изјави Бони Бурати од Лабораторијата за млазен погон на НАСА, која е заменичка-научник за проектот на мисијата.

„Европа Клипер“ е најголемото вселенско летало што НАСА некогаш го изградила за една меѓупланетарна мисија. Долг е околу 30,5 метри, широк 17,6 метри и тежок 6.000 кг. Тој, притоа, е поголем од кошаркарско игралиште, имајќи ги предвид и неговите масивни плочи за собирање Сончева светлина што ги напојуваат научните инструменти, електрониката и другите системи. Во период од три години, НАСА планира да направи 49 доближувања до Европа со своето вселенско летало. Тоа претходно треба да прелета и покрај Марс, а назад на Земјата ќе се враќа користејќи ја гравитацијата на секоја планета.

Научниците поставија три главни цели за оваа мисија: Мерење на надворешната ледена покривка на сателитот Европа и нејзиниот сооднос со потповршината, потоа - одредување на составот на месечината и на нејзината геологија.

- Како „океански свет“, Европа е многу интригантна за нас, и оваа мисија ќе ни помогне да разбереме сложен дел од нашиот Сончев систем“, рече Џина Дибрачо, в.д. директор на Одделот за планетарна наука на НАСА. - „Клипер“ ќе биде првата мисија од ваков вид што ќе ни овозможи да ја карактеризираме погодноста за живот (виреење) на она што може да се смета за најчест вид населен свет во нашиот универзум, додаде таа.

И покрај непогодното и студено, скоро „непријателско“ опкружување, научниците веруваат дека Европа би можела има одредени услови за живот. Бурати потсетува дека постојат три основни услови: Течна вода, одреден вид хемиски и органски соединенија кои би можеле да послужат како основа или „храна“ за секој примитивен организам и, конечно - извори на енергија.

Дијаметарот на месечината Европа кај екваторот е околу 3.100 км, што е приближно 90 отсто од дијаметарот на нашата Месечина. Се верува дека ледената покривка на Европа е дебела меѓу 15 и 25 км и се наоѓа над огромен и течен, а веројатно и солен океан - длабок меѓу 60 и 150 километри. Така, иако Европа е само само една четвртина од дијаметарот на Земјата, нејзиниот океан може да содржи двојно повеќе вода од сите океани на Земјата.

Израелски бизнисмен баран со романска потерница уапсен, па ослободен во Атина

Тој бил уапсен откако на аеродромот во Атина пристигнал од Тел Авив со неговиот приватен авион

Израелскиот бизнисмен Бени Штајнмец синоќа бил уапсен на атинскиот аеродром по издадена меѓународна потерница од романските власти, меѓутоа денеска бил ослободен бидејќи веќе постои одлука на грчкиот суд против негова екстрадиција, јави дописничката на МИА од Атина.

Според неофицијалните информации во Грција, израелскиот тајкун кој се занимава со рударството, енергетика, недвижностите и индустриите за ископување дијаманти, бил уапсен откако на аеродромот во Атина пристигнал од Тел Авив со неговиот приватен авион.

Меѓународната потерница од романските власти се однесувала на негово учество во криминална организација и по донесената пресуда во отсуство за купување на земјиште во периодот 2006-2008 година.

Од грчката полиција, засега, нема официјално соопштение за апсењето на израелскиот бизнисмен.

Медиумите во Грција пренесуваат изјава на адвокатот на Штајнмец, Ставрос Тојас, кој објаснува дека постои одлука на Апелациониот суд во Атина од 2022 година, која неотповикливо е против неговата екстрадиција во Романија, признавајќи му го правото слободно да патува.

-Потерницата од романските власти за екстрадиција на Бени Штајнмец е прогласена за неважечка од Интерпол, Грција, Италија и Кипар. Истото се случи и со другите обвинети заедно со г-дин Штајнмец во истиот случај, по кои нивните налози за апсење не беа спроведени во Франција, Белгија и Малта. Така, бројот на европските земји кои ги отфрлија правно неоснованите барања на романската правда во овој случај достигна шест. Затоа, Бени Штајнмец беше ослободен додека и формално не се реши прашањето, истакнал адвокатот.

Според „Катимерини“, ослободен е со кауција од 5.000 евра и забрана за излез од земјата.

Пред една година бил уапсен и на Кипар врз основа на потерницата од романските власти, но и тогаш бил ослободен.

Штајнмец, во минатото според натписите во македонските медиуми бил еден од сопствениците на фабриката „Фени“, а новинарите од ИРЛ и ОССРП во нивното истражување откриле дека двапати истото лице со мала група негови пријатели, стои зад двојниот стечај на топилницата. /МИА

Верстапен: Симулаторот многу помага во одржувањето на менталниот фокус

Брзината се чувствува само на вистинска тркачка патека. Да, секако, вие возите многу брзо и во симулаторот, но таму и да завршите во ѕид, нема да има никакви последици за вас. 

Пилотот на Ред Бул, Макс Верстапен зборувајќи за разликите помеѓу реалните и виртуелните трки, истакна дека возењето на симулатор му помага да ја задржи концентрацијата и со тоа да тренира внимание и смиреност, што потоа помага во трките во Формула 1.

- Брзината се чувствува само на вистинска тркачка патека. Да, секако, вие возите многу брзо и во симулаторот, но таму и да завршите во ѕид, нема да има никакви последици за вас. Само притиснете го копчето за рестарт и почнувате повторно. Ова нема да функционира во реалниот живот. На крајот на краиштата, ако доживеете несреќа, дефинитивно ќе биде потребно извесно време да го поправите автомобилот. Покрај тоа, вие самите ризикувате да се повредите. Така да, во вистински трки треба да бидете многу повнимателни. Симулаторот многу помага кога станува збор за одржување на менталниот фокус. За време на виртуелна трка, размислувате за истите работи како за време на вистински тркачки викенд. Генерално, сакам само да се натпреварувам и да се трудам да победувам на трки - затоа што се работи за тоа. Без разлика дали се работи за трки со симулатор или тркање на вистинска патека, изјави Верстапен.

Холанѓанецот е лидер во поредокот во Формула 1 шампионатот со 331 бод, пред Ландо Норис од Мекларен со 275.

33 питомци дадоа заклетва во воената академија „Генерал Михајло Апостолски “

Нови 33 питомци се запишаа на воената академија „Генерал Михаило Апостолски“ како дел од 28. класа.

Од нив 25 се од Македонија и шест од нив се жени. освен од Македонија годинава запишани се и пет питомци од Босна и Херцеговина и три од Црна Гора

притисни ентер