Љутков: Сите членови на комисиите се врвни професионалци

Сите членови на комисиите се врвни професионалци, колку сме потранспарентни, толку ќе бидат помали притисоците.

Како што е транспарентен целиот процес, и објавувањето на годишниот конкурс за финансирање проекти од национален интерес и критериумите што ги бараме, така одлучивме да ги објавиме и членовите на комисиите за оценување на пријавите. Сите членови се врвни професионалци во својата област, посочи денеска министерот за култура и туризам, Зоран Љутков.

Тој за време на неговата посета на Кинотека на Северна Македонија, одговорајќи на новинарско прашање, потенцираше дека имал состанок со членовите на комисиите, при што им било кажано дека ќе бидат изложени на одредени притисоци, но колку е поголема транспарентноста, толку ќе бидат помали притисоците.

- Бидејќи целиот процес е транспарентен, решивме да ги објавиме и членовите на комисиите, бидејќи тоа се и забелешките на Државниот завод за ревизија. На состанокот на сите им беше посочено дека можеби ќе бидат изложени на некакви притисоци. Што повеќе сме транспарентни, што повеќе сме отворени и независни во одлуките и имаме конкретни критериуми и точно знаеме што правиме, тогаш притисоците ќе бидат помали. После разговорот гледам никој не се откажа, никој немаше ништо против. Се надевам дека се ќе тече во најдобар ред. Ние сме тука како Министерство да ги заштитиме бидејќи тоа се врвни професионалци, рече Љутков.

На прашање кога ќе се распише конкурсот за креативни индустрии, министерот рече дека за многу брзо време ќе бидат објавени и другите конкурси.

- Вчера имав прв состанок со новиот Совет на култура на министерот, така што за многу брзо време ќе ги објавиме и другите конкурси, посочи Љутков.

Јокиќ и Џордан го полија тренерот со кофа вода, Мелоун прослави голем рекорд (ВИДЕО)

Денвер Нагетс го победија Лос Анџелес Лејкерс со 127:102, а ова беше посебна вечер за тренерот Мајк Мелоун.

Имено, победата му донесе на Мелоун рекордни 433 победи на клупата на Денвер, со што стана најуспешен тренер во историјата на франшизата.

Сепак, вистинското изненадување за Мелоун дојде кога тој влезе во соблекувалната, каде беше пречекан од своите играчи. Меѓу нив во водство беше Никола Јокиќ, а потоа тренерот беше полеан со вода, што беше само увертира за уште поголемо изненадување.

Деандре Џордан, кој често се шегува дека е „Џордановиќ“ поради пријателството со српските кошаркари, дојде одзади и го поли Мелоун со кофа со ладна вода, убаво разладувајќи го Мелоун.

Потоа следуваа честитки, но и подарок, кошаркарска топка од натпреварот, која тренерот ќе го потсетува на овој рекорд.

Кавадарци бара обиколница за да го намали загадувањето, да ги заштити мирот на кавадарчани

Околу 14 километри треба да биде заобиколницата од кај село Марена до висорамнината Витачево, најавена како капитален проект и стратешка инвестиција. 

Обиколницата би требало да придонесе кон намалувањето на загадувањето во градот Кавадарци, но и за поголема безбедност во сообраќајот, во кој сега учествуваат голем број возила, од кои многу тешки товарни возила, како и за зачувување на градската инфраструктура.

Кавадаречкиот градоначалник Митко Јанчев, во изјава за МИА, појаснува дека со заобиколницата се планираат и четири кружни тека, со можност за влез во градот од четири различни локации. Тој сподели дека според некои податоци што ги имале по метар должен и квадратен, ориентационо во пракса, во оваа инвестиција, само проектот би чинел околу 400 илјади евра, основен, изведбен, ревизиран проект. Цената за обиколница, вели, не би била помалку од 12 до 14 милиони евра. Ќе биде тоа регионален, државен пат. Се бара од државата стопроцентно да изнајде финансиски средства за оваа инвестиција за регионален транзитен пат или регионална артерија. Целосно да биде инвестиција на државата.

Идеја за обиколница уште во 1989 година

Јанчев за МИА појаснува дека во Општина Кавадарци имало идеја и била превидена заобиколница, уште во 1989 година.

-Уште тогаш се знаело дека во Кавадарци има тешки индустриски објекти, но и други производствени капацитети, со постојано движење на тешки товарни возила, па е потребен посебен режим на сообраќај, за да не се ремети секојдневниот живот на жителите во центарот на градот, предградијата и да не се уништува инфраструктурата со тие тешки товарни возила во централното градско подрачје, Ваташа, вели градоначалникот.

Во 1990 година бил направен и проект.

-Уште во првиот мандат, пред околу седум години, како локална самоуправа, инициравме и сега успеавме да се направи ажурирање на тој проект, бидејќи како таков беше неупотреблив, бидејќи беше направен пред многу години и многу работи се имаат сменето оттогаш наваму. Се прошириле градот и земјоделските површини, се изградиле други објекти, додава Јанчев.

Тој подвлекува дека интензивно се работи на реализација на овој капитален проект.

- Заедно со Владата и Министертвото за транспорт и врски и Јавното претпријатие за државни патишта, Општина Кавадарци и Градежен институт, формирана е комисија што има за обврска, во рок од шест месеци, а изминати се веќе два месеца, со донесена одлука на Влада, траекторијата за движење на заобиколноицата да се определи на соодветна локација и да се даде идејно решение за самата заобиколница. Значи некаде околу април би го имале идејното решение. Штом го имаме идејното решение и помине ревизија како идејно решение, се дава на Градежен институт, затоа што станува збор за стратешки објект, заобиколница од 14 километри. Следуваат Градежниот институт преку негово одобрение, ЈПДП со рамковен тендер за проектирање, појаснува градоначалникот.

Притоа додава дека постапката продолжува со почеток на проектирањето, што немало да трае повеќе од седум месеци, доколку се има добро идејно решение со ревидирани податоци. После тоа се отпочнувало со изведба.

- Многу е битно што овој процес сега е отпочнат, со донесување на одлуки на Влади, по вистинскиот пат како што треба. Јас очекувам дека во наредните година и пол ќе се отпочне со градењето на заобиколницата. Тоа градење не би траело помалку од две до три години. Има и потежок и полесен терен, 14 километри што треба инфраструктурно да се уредат. Не смее да се згреши, вели тој.

Јанчев ја нагласува потребата од различни видови на испитувања. Гео и други испитувања, каде треба да се направи мост, потпорни ѕидови, решавање на поројници. Буквално сето тоа да се опфати.

-По завршувањето на обиколницата, Кавадарци ќе наликува на еден голем град. Тој што ќе се движи по обиколницата, ќе има можност да влезе во градот од четири локации. Марена, откај Росоман кај Дрекслмаер, Југокомерц накај Мелци, Витачево накај Ваташа. Така да и Витачево, Ваташа и Југокомерц, Возарци, откај Росоман и откај Неготино, буквално ќе имаме артерија главна за движење на возила од тешкиот сообраќај и оние што транзитираат низ градот, а не сакаат да влезат во самата гужва. Со тоа ќе имаме еден голем благодет. Општина Кавадарци драстично ќе го намали загадувањето, многу ќе се зачува инфраструктурата, затоа што уништувањето на инфраструктурата е претежно од тие тешки товарни возила, истакнува градоначалникот.

Сообраќајот втор по учеството во загадувањето во Кавадарци

Градоначалникот на Кавадарци нагласува дека и мирот и спокојот и безбедноста на граѓаните во делот на сообраќајот, со реализацијата на проектот за обиколница, ќе бидат на највисоко ниво.

- Јас како градоначалник заедно со премиерот Христијан Мицкоски и министерот за транспорт Александар Николоски и директорот на јавното преторијатие Коце Трајановски, нема да отстапам од тие средства. Премиерот веќе има одобрено за да се направи таа инвестиција, знаејќи ги сите проблеми на Кавадарци. За возврат на тоа, ние сме втора општина по полнење на државниот буџет. Така да имаме алиби и аргумент, дел од тие пари Кавадарци да си ги врати назад. Многу е легитимно и аргументирано тоа што го бараме, да ни се врати дел од тоа што се вложува во државниот буџет. Тоа ќе биде регионален пат, државен пат. Се бара од државата стопроцентно да изнајде финансиски средства за оваа инвестиција за регионален транзитен пат или регионална артерија. Значи целосно ќе биде инвестиција на државата, подвлекува Јанчев.

Според првото идејно решение што веќе се работело, станувало збор за пред Марена.

- Таму ќе има кружен тек. За оние што ќе сакаат да продолжат кон селото и кон градот, или да се вклучат во заобиколницата. Тие што ќе одлучат за да заобиколат, продолжуваат и меѓу Дрекслмаер и Слога пром има втор кружен тек, со можност за кон градот или Росоман, како и можност за продолжување по обиколницата. Доколку се продолжи со заобиколување, се продолжува кон сртот над индустриската зона во тој дел на градот и се продолжува до некаде кај Мелци, Југокомерц. Повторно кружен тек и можност за влез во Кавадарци или одење кон Возарци и Прилеп, или по заобиколница накај висорамнината Витачево. Идејно решение со три кружни текови, Моја желба би било тоа да биде комплатено осветлена заобиколница и Кавадарци да биде европски град, споделува тој.

Притоа, додава, придонесите ќе бидат неколкукратни.

-Придонеси од намалување на загадување од сообраќај. Придонес од зголемување на безбедноста во сообраќајот. Бидејќи засега, едно тешко товарно возило што се движи натаму сега, поминува низ целиот град, училишта, градинки, пешачки премини, тесни грла во градиот. Трето, поголем мир и спокој за населението што живее на потегот што сега се користи на дестинацијата што се настојува да се замени со обиколница. А на самите компании, возачи, камионџии, им се намалува и трошокот со заобиколницата, за пет километри ќе скратат во движењето, а за 20-30 минути ќе го забрзаат движењето на поминувањето на Кавадарци, појаснува градоначалникот.

На крај, потсетува дека неколку направени стручни анализи, говореле дека сообраќајот е втор по учество во ПМ честичките 2.5 и 10, при загадувањето на Кавадарци. После затоплувањето и загревањето со енергенси.

-Тоа е сериозно, ова е прав погодок да се тргне тој тежок сообраќај. Нема да биде нула, но лесните сообраќајни возила многу малку загадуваат, вели Јанчев.

Тој најавува исто така дека догодина, ја започнуваат и фазата за градење на гасификација.

Српската влада му го укинала имунитетот на министерот Весиќ пред два дена-тој штрајкува со глад

Владата на Србија во петокот на 22 ноември му го одзела имунитетот на министерот за градежништво во оставка, Горан Весиќ, по што му е одреден притвор, потврдиле за Танјуг во Владата.

Весиќ беше уапсен на 21 ноември со уште 11 лица поради трагедијата на железничката станица во Нови Сад, кога при уривање на настрешницата загинаа 15 лица.

На 23 ноември, Вишиот суд во Нови Сад на Весиќ и на поранешниот директор на железничката инфраструктура на Србија, Небојша Шурлан им одреди притвор до 30 дена, додека куќен притвор со електронски мониторинг добија директорката на Инфраструктура на железници на Србија во оставка, Јелена Танасковиќ и помошникот министер за железнички транспорт Анита Димовски.

Тие се приведени поради вознемирување на јавноста, а се сомничат за сторено кривично дело тешко кривично дело против општата сигурност во врска со кривичното дело предизвикување општа опасност.

Настрешницата на Железничката станица во Нови Сад се урна на 1 ноември околу пладне, при што на лице место загинаа 14 лица, додека други тројца беа повредени.

Една девојка која била повредена, 17 дена по несреќата им подлегна на повредите во болница.

притисни ентер