Иран егзекутира германско-ирански дисидент

Иран го погуби германско-иранскиот дисидент Џамшид Шармахд, откако беше осуден за „водење терористички операции“, јавуваат државните медиуми.

Шармахд минатата година беше осуден на смрт за „корупција на Земјата“, откако беше обвинет дека ја водел промонархистичката група „Кралството на Иран“ со седиште во САД, пишува Би-Би-Си.

Тој ги негирал обвиненијата, додека неговото семејство тврдело дека тој бил само портпарол на групата, позната и како Тондар (персиски за гром).

Шармахд, кој живеел во САД, се верува дека бил киднапиран од ирански агенти во Дубаи во 2020 година, а потоа насилно одведен во Иран преку Оман.

Амнести интернешнал тврдеше дека бил принуден да признае и му кажал на семејството дека бил мачен во притвор. Според групата за човекови права, Шармахд создал веб-страница за објавување изјави од КАИ, малку позната група со седиште во САД која се обидува да ја врати монархијата која беше соборена во Исламската револуција во 1979 година.

Сепак, иранските власти соопштија дека тој бил водачот на Тондар и дека „планирал 23 терористички напади“, од кои „пет биле успешни“, вклучувајќи го и бомбашкиот напад во џамијата во Шираз во 2008 година, во кој загинаа 14 лица.

Кога Шармахд бил осуден во февруари минатата година, германската министерка за надворешни работи Аналена Баербок го осуди како „апсолутно неприфатливо“.

Тој бил погубен вчера, по одобрение на Врховниот суд, е објавено денеска на веб-страницата на иранското Министерство за правда.

Ковачки: Владата предводена од ВМРО-ДПМНЕ во изминатите 100 дена покажа различност

„Владата предводена од ВМРО-ДПМНЕ во изминативе 100 дена апсолутно покажа различност.“

„Владата предводена од ВМРО-ДПМНЕ во изминативе 100 дена апсолутно покажа различност. Првото ветување сите што го зборувавме во предизборието беше покачување на пензиите за 5,000 денари законски тоа го направивме 2,500 сега и 2,500 денари во април. Тоа и понатаму ќе продолжи да расте и тоа е многу повеќе од тоа што го наследивме. Во буџетот немаше предвидено и пари за исплата на пензиите“, истакна пратеникот од ВМРО-ДПМНЕ Драган Ковачки во гостување во емисијата „На кавга со Иван“ на Канал 5 ТВ.

Тој истакна дека како втор проект е покачувањето на платите на наставниците укажувајќи „знаете дека во рок од 4 години владата се договори платите да растат до 46%“.

„Обезбедивме учебник за секое дете нешто што досега немаше. Ние дојде ред да се фалиме и гордееме со нешто што сосема беше нормално во изминатиот период кога нудевме компјутер за секое дете, а сега се доведовме во ситуација да нема учебник за секое дете и тоа го реализиравме да има учебни за секое дете“, рече Ковачки.

Тој истакна дека средствата за стимулација кон општините се насочени кон сите општини без разлика на политичката провиниенција.

„Премиерот потпиша договор со градоначалниците за поделба на средства за капитални инвестиции. 4 милијарди денари се во прашање, а верувам сумата ќе дојде до 6 милијарди денари. Тука не правиме поделба на општини на ВМРО-ДПМНЕ, СДСМ, ДУИ итн., туку даваме на сите општини без разлика од која политичка провиниенција доаѓа“, вели Ковачки, се наведува во партиското соопштение.

Трамп ја повтори лажната изјава дека на учениците им го менуваат полот

Доналд Трамп, поранешниот претседател и кандидат на Републиканската партија на претстојните избори, продолжува да тврди дека училиштата во Соединетите Американски Држави ги испраќаат децата на операции .

Доналд Трамп, поранешниот претседател и кандидат на Републиканската партија на претстојните избори, продолжува да тврди дека училиштата во Соединетите Американски Држави ги испраќаат децата на операции за промена на полот без дозвола од родителите, иако неговата претседателска кампања не успеа да најде какви било примери за тоа дека навистина се случува.

Трамп првпат ова тврдење го изнесе на крајот на август, но Си-Ен-Ен и другите медиуми го демантираа на почетокот на септември.

Сепак, Трамп ја оживеа приказната како што се наближува денот на изборите (5-ти ноември), истурајќи милиони долари во реклами кои се занимаваат со трансродови прашања.

Минатата недела, за време на дискусијата за образовната политика во фризерски салон во Њујорк, која беше снимена од Фокс њуз, Трамп го повтори ова тврдење:

„Нема трансродови, нема операции, знаеш, некаде ти го носат детето, син ти оди на училиште, и се враќа како девојче. Без согласност од родителите“, рече тој и додаде:

„На почетокот мислев дека е претерано, но не: се случува. Се случува. Има места каде што се случува“.

Трамп не прецизира конкретни „места“ каде тоа наводно се случува. Сепак, тој го повтори тврдењето за време на интервјуто за подкастот на Џо Роган:

„Кој би сакал такви операции, има толку многу такви каде што го носат вашето дете на училиште и го претвораат од момче во девојче, без согласност на родителите“.

Тврдењето на Трамп сè уште е лажно. Нема докази дека училиштата во САД некогаш испраќале деца на операција за промена на полот без согласност од родителите, ниту дека таквата практика е законски дозволена. Дури и во државите каде што е дозволена операција за промена на полот за малолетници, потребна е согласност од родителите.

Кампањата на Трамп и четирите конзервативни групи со кои Си-Ен-Ен контактирале во септември не можеа да најдат докази за ова тврдење. Експертите за здравствена заштита на трансродовите велат дека ова сценарио едноставно не се случува во Соединетите Држави. Лендон Хју, постдокторски соработник на Факултетот за јавно здравје на Харвард и коавтор на студијата за распространетоста на операцијата за промена на полот во САД изјави во септември:

„Нема случаи на деца кои добиваат операции или пристап до операции преку училиштата. Ниту еден лекар во САД не би извршил операција на малолетно лице по инструкции на училиштето, а камоли без согласност од родителите“.

Д-р Мередит Мекнамара, лекар по медицина за адолесценти на Универзитетот Јеил, исто така се согласува:

„Се разбира, сè во оваа изјава е лажно. Сите операции се вршат во квалификувани медицински установи, а не во училишта. Родителите се тие што носат медицински одлуки за своите деца, особено кога станува збор за промена на полот.

За малолетниците во САД, потребна е согласност од родителите дури и за неоперативни третмани како што се блокатори на пубертетот и хормонска терапија. Според упатствата на Американската академија за педијатрија и Светската асоцијација за трансродово здравје, согласноста од родителите е задолжителна.

„Секој вид медицински или хируршки третман за промена на полот законски бара согласност од двајцата родители или законски старатели, како и согласност од адолесценти помлади од 18 години“, рече д-р Лора Тејлор, директор на програмата за промена на полот на Универзитетот од Јужна Калифорнија.

Иако нема точна национална статистика за бројот на малолетници кои биле подложени на такви операции, достапните податоци јасно покажуваат дека огромното мнозинство од овие процедури се вршат на возрасни.

Тејлор објасни дека процесот за малолетници кои бараат операција е долг и вклучува евалуација од интердисциплинарен тим.

„Одлуката за започнување на хормонска терапија или операција кај адолесцентите се носи по консултација со тим од експерти кои вршат психосоцијална проценка. Оваа проценка вклучува разбирање на дисфоријата, времетраењето на проблемот, исклучување на други причини и обезбедување информирана согласност од семејството. “.

Запрашана за доказите за тврдењето на Трамп дека училиштата тајно спроведуваат операции за промена на полот на децата, портпаролката на кампањата на Трамп, Каролин Левит, не понудила докази. Наместо тоа, таа поднела неколку написи за поширокото прашање за управување со родовите идентитети во училиштата.

Земјите од ЕУ им даваат огромни субвенции на компании за да купуваат возила на бензин и дизел

Прошетка низ бонскиот кварт Бад Годесберг води покрај многу импресивни дворци од почетокот на 20 век, пред кои исто така има стари дрвја со импозантни круни.

Сега наесен, лисјата нежно паѓаат врз паркираните автомобили: тоа се големи нови модели на Porsche, Mercedes, Audi или BMW, главно дискретно црно - и обично со ауспух, бензинци или дизелаши. На овие простори живеат многу добро платени вработени во големите компании како германски Телеком или Пошта, кои често добиваат службени автомобили како дел од платата.

Службени автомобили - тоа е посебна сложена приказна за зголемување на највисоките плати во натура, но овде го гледаме аспектот на заштитата на климата, пишува Дојче Веле во својата голема репортажа на оваа тема.

Имено, и германската влада и некои земји од ЕУ издвојуваат огромни суми од даночните приходи - за субвенции за дизел и бензински возила, спротивно на ветувањата и обврските за намалување на емисијата на штетни гасови.

Само во четири земји од ЕУ, кои мора да се признае дека се меѓу најголемите, а тоа се Германија, Франција, Италија и Полска, субвенциите за службените возила на бензин и дизел ги чинат даночните обврзници - 42,2 милијарди евра годишно.

Ова доаѓа од студијата нарачана од еколошката организација Transport & Environment (T&E) која ги пресметала ефектите од четирите даночни олеснувања за возила на компанијата: бенефиции во натура, одбитоци на амортизација, одбитоци на ДДВ и картички за гориво. Овие поволности не се достапни за сопствениците на приватни возила.

Во исто време, субвенциите се особено високи за официјалните спортски комунални возила (SUV), кои се скапи, тешки, најмногу трошат и се меѓу возилата кои најмногу ја загадуваат животната средина. Од вкупно 42 милијарди евра, 15 милијарди одат за субвенционирање на теренци.

Во споредба со приватните купувачи, тие плаќаат речиси 9.000 евра помалку данок на автомобил годишно. Исто така, објаснува зошто компаниите регистрираат двојно повеќе теренци отколку приватните домаќинства.

Според студијата за T&E, Италија издвојува 16 милијарди евра даночен приход за субвенционирање на службени возила со мотори со внатрешно согорување и во просек речиси 15.000 евра по автомобил - и двете бројки се највисоки во ЕУ.

Следува Германија со вкупно 13,7 милијарди евра годишни субвенции или речиси 7.000 евра во просек по службено возило.

Франција издвојува 6,4 милијарди евра или речиси 6.000 евра по возило, а Полска ги субвенционира службените возила на фосилни горива со 6,1 милијарди или 8.500 евра по возило годишно.

„Целосно е нелогично и неприфатливо што сè уште инвестираме милијарди даночни долари во технологија што се спротивставува на зелената трансформација на Европската комисија“, изјави за Ројтерс Стеф Корнелис од T&E.

Службените возила се важен фактор на пазарот на автомобили. Нивниот удел меѓу новите автомобили што се продаваат во Европа постојано се зголемува, на пример во 2015 година бил 50 отсто, а во 2023 година веќе околу 60 отсто. Во Франција службените автомобили сочинуваат 52 отсто од сите нови продадени автомобили, а во Германија дури 67 отсто.

Да, приватните возила го сочинуваат најголемиот дел од возилата на патиштата во Германија, но службените автомобили се возат само неколку години - пред да се појават на пазарот на половни автомобили, каде потоа се возат со години.

На овој начин, службените возила долгорочно го обликуваат она што се вози во Германија. Речиси половина од овие службени автомобили се користат и за деловно и за приватно возење. Бидејќи трошоците за гориво често се на товар на работодавачот, овие типови возила во просек се возат повеќе од приватните возила. Исто така, во Германија, секое трето новорегистрирано возило е теренец или возило од средна или висока класа.

Продажбата на електрични автомобили во ЕУ опаднала значително, делумно поради тоа што тие се поскапи од споредливите модели кои користат фосилни горива: во споредба со август 2023 година, продажбата опаднала во просек за 44 отсто оваа година, при што Германија забележала пад од речиси 70 проценти.

Во првата половина на 2024 година, само околу 12 отсто од новорегистрираните службени автомобили во Германија биле целосно електрични. Помалку од една третина од официјалните возила се целосно електрични. Во хемискиот гигант БАСФ, на пример, само 320 од вкупно речиси 1.600 возила се целосно електрични.

Бавната електрификација на возилата на компаниите во Германија претставува пропуштена економска можност за германската автомобилска индустрија, која се жали на слаба побарувачка за електрични автомобили, вели Сузане Гец од T&E. „Брендовите како Фолксваген и БМВ направија 70 отсто од нивната европска продажба минатата година на официјалниот пазар на возила, така што потенцијалот е таму.

Но, се чини дека производителите на автомобили се уште не ја прифатиле идејата. На пример, од BMW на прашањето на DW изјавиле: „Во моментов не гледаме потреба да се мешаме во слободата на избор“.

Промената влијае на некои купувачи на возила на компанијата: од почетокот на 2023 година, вработените во германски Телеком повеќе не можат да нарачуваат нови автомобили со мотори со внатрешно согорување, туку само целосно електрични возила (BEV, Battery Electric Vehicle).

Во софтверската компанија SAP од почетокот на 2025 година ќе може да се нарачуваат само BEV и хибридни возила.

Сепак, хибридните службени автомобили често се мета на критики бидејќи работодавачот обично плаќа за горивото, а не за струјата. Затоа, службените автомобили ретко се возат со електричен погон. Затоа хибридите на крајот се повалкани, а поради дополнителната тежина на батериите трошат повеќе гориво.

Како дел од иницијативата за економски раст, германската влада сега им нуди на компаниите: за нови, целосно електрични возила, кои се купени меѓу јули 2024 година и крајот на 2028 година, трошоците за купување може да се отпишат побрзо. Приватното користење на електрично службено возило ќе биде уште поповолно од даночна гледна точка отколку за возило со мотор со внатрешно согорување.

И на ниво на ЕУ: претседателката на Европската комисија, Урсула фон дер Лајен, му даде задача на новиот комесар за клима да подготви предлози за напуштање на фосилните субвенции за автомобили.

притисни ентер