Десничарите пред победа во Австрија: Социјална помош само за нашите, имаме премногу странци

Десничарската популистичка Партија на слободата на Австрија (FPÖ) има добри шанси за релативна победа на денешните парламентарни избори, но се уште има мали шанси да произведе канцелар и да формира влада.

Изборите во недела за Nationalrat (Национален совет), како што се нарекува долниот дом на сојузниот парламент во Австрија, би можеле да останат во историјата како први федерални избори на кои десничарската FPÖ би можела да освои најголем број гласови.

Во речиси сите испитувања на јавното мислење, партијата на Херберт Кикл води со околу 28 отсто поддршка пред владејачката Австриска народна партија (ÖVP), која може да смета на поддршка од 24 до 26 отсто од гласовите. Ова е голема загуба за владејачката партија во однос на последните избори во 2019 година, кога нив ги избраа 37 отсто од гласачите.

Поддршката за социјалдемократите (СПО) е околу дваесет проценти, а либералите и зелените се борат за четвртото место, со околу девет проценти од гласовите. Комунистичката партија на Австрија (KPÖ) и левичарската либерална партија Биер би можеле да успеат да го надминат изборниот праг од четири проценти.

„Социјална помош во иднина само за локалното население, нема политички азил во Австрија, Австрија е опкружена со безбедни земји. Вака накратко ја претстави својата предизборна програма главниот кандидат на ФПО, Херберт Кикл.

Со него австриските либерали се залагаат за „тврдина Австрија“ и затворање на границите по линијата на Унгарија на Виктор Орбан. „Во Австрија живеат премногу странци“ е главната предизборна порака на десничарската партија. Херберт Кикл сака да се гледа себеси во улогата на претседател на австриската влада и го користи терминот „народен канцелар“, иако ова е името со кое во минатото се нарекувал само Адолф Хитлер.

Ова не би било првпат FPÖ да учествува во работата на владата. Но, од првата коалиција со обичниот народ во 2000 година, тогаш сè уште под водство на Јорг Хајдер, либералите беа малцински партнер во владите со ÖVP. Последното учество во владата пропадна во 2019 година, кога Хонорарците предводени од тогашниот претседател Хајнц Кристијан Штрахе, во екот на т.н. Афера Ибица, беа избркани од владата.

Тогашниот канцелар Себастијан Курц (ÖVP) ја прекина коалицијата со хонорарците откако во јавноста протече видео во кое, во опуштена атмосфера на викендица на Ибица, Штрахе им ветува на наводните руски бизнисмени приоритет при доделувањето на јавните тендери во замена за финансиска помош за FPÖ.

Но, како ФПО успеа да се опорави од последните избори, на кои само 16 отсто од гласачите гласаа за партијата, и покрај невиден скандал по кој целото раководство поднесе оставка?

Аналитичарите го припишуваат оживувањето на хонорарците на противењето на мерките за ограничување за време на кризата со коронавирус, негирањето на климатските промени и противењето на воената помош за Украина. Но, пред сè, FPÖ, под водство на екстремниот Херберт Кикл, успеа да го врати прашањето за миграцијата во прв план.

Во тоа му „помогнаа“ серија напади и обиди за напади извршени во Австрија од странци со исламистичко потекло, кои ја потресоа земјата од темел. „Кикл успеа да ги прошири темите на миграцијата и да ги обвини странците и да допре до поширок слој на фрустрирани гласачи“, вели политикологот Томас Хофер во интервју за агенцијата АФП.

Доколку прогнозите се остварат и FPÖ освои најголем број гласови, веројатноста Кикл да стане австриски канцелар е сè уште мала. Како и во соседна Германија, каде што никој не сака да коалицира со десничарските популисти од Алтернатива за Германија (AfD), Кикл нема партнер кој ќе ја исполни неговата желба да стане „народен канцелар“.

Ниту ÖVP ниту SPÖ не сакаат да формираат коалиција со FPÖ во влада во која Кикл би бил канцелар. Во последните недели, реториката меѓу обичните и хонорарците дополнително се засили. FPÖ редовно го обвинува актуелниот канцелар и народен претседател Карл Нехамер за неуспеси во економската политика и губење на контролата кога станува збор за нерегулирана миграција.

ÖVP, од друга страна, тврди дека Кикл едноставно „нема капацитет“ да биде идниот канцелар на Австрија. Во последниве денови, обичниот народ ја фокусираше својата предизборна тактика на неопределените гласачи кои ги убедуваат да гласаат за ÖVP за либералите да паднат на второто место, што би го натерало Кикл да се откаже од претензиите за канцеларската позиција.

Исто така, можно е австрискиот претседател Александар ван дер Белен да не ги овласти ослободените да формираат влада, туку тоа да им го препушти на второпласираните обични жители, на што тој има право според Уставот.

Пежо сака да биде лидер во производството на целосно електрични автомобили, наскоро нов модел

Peugeot сака да стане лидер во областа на целосно електрични возила меѓу европските мејнстрим брендови.

Со моделот Е-208 веќе е лидер во електричниот Б-сегмент во Европа. Францускиот производител на автомобили нуди најширок асортиман на електрични возила меѓу европските брендови.

Целосно новиот E-408, кој ќе биде претставен во Париз како дел од светската премиера, ја комплетира електричната гама од 12 модели.

За да им се олесни на клиентите да се префрлат на возила без CO2, секој електричен модел нуди хибридна и/или plug-in хибридна верзија благодарение на мултиенергетските платформи. Сите модели на Peugeot се опремени со поврзани услуги и вештачка интелигенција ChatGPT4, дизајнирани да овозможат едноставна и моќна интеракција со возилото.

408 е кросовер долг 4,69 метри базиран на платформата EMP2, како најавените електрични верзии на Vauxhall Astra и Peugeot 308. Како и 308, 408 е исто така позициониран во компактниот сегмент (C-сегмент), но на повисокиот крај.

Електричната верзија е веќе најавена како дел од општата премиера на моделот 408. Благодарение на платформата EMP2, технологијата е позната: 156 КС како кај е-308, со капацитет на батерија од 54 kWh (нето 51 kWh). . Опсег? Околу 400 километри.

Батеријата користи NMC811 хемија (80 проценти никел, 10 проценти манган и 10 проценти кобалт). Полнењето се одвива со максимална моќност од 100 kW на еднонасочна струја или до 11 kW на наизменична струја.

Во однос на досегот, бариерата од 700 километри со едно полнење веќе ја поминаа неколку електрични автомобили.

Досега тоа беа претежно луксузни модели како Lucid Air, Mercedes EQS или Tesla Model S. Но, наскоро Peugeot E-3008 од средната класа ќе се приклучи на овој ексклузивен клуб. Автомобилот ќе биде изложен на салонот во Париз од 14 октомври, а потоа ќе биде достапен за нарачка.

Peugeot E-3008 моментално може да се конфигурира само во основната верзија од 157 kW со батерија од 73 kWh и опсег од околу 520 километри.

Најавени се и две други верзии: модел со погон на сите тркала од 240 kW со иста батерија и верзија со долг домет со батерија од 98 kWh и погон на предните тркала од 231 КС. За второто се споменуваше домет од 680 километри, а сега и официјално е потврден дометот од 700 километри, велат од марката.

Прекинати се преговорите во Боинг, штрајкот продолжува - нема договор за 40% повисоки плати

Преговорите за платите во Боинг се запрени бидејќи не е постигнат напредок за прекин на штрајкот, соопшти синдикатот.

Синдикатот доцна синоќа соопшти дека преговорите за платите со Боинг се прекинати и дека во моментов нема планирани датуми за нивно обновување.

„Остануваме отворени за разговори со компанијата, без разлика дали се директни или посредувани“, објави синдикатот на X. Од друга страна, „Боинг“ објави дека „останува посветен на обновувањето на односите со вработените и сака да постигне договор што е можно поскоро и е подготвен да ги продолжи преговорите „во секое време“.

Повеќе од 32.000 работници на Боинг во областите Сиетл и Портланд ја напуштија работата на 13 септември во првиот штрајк од 2008 година, прекинувајќи го производството на авиони, вклучувајќи го и најпродаваниот 737 MAX на Боинг. Синдикатот бара зголемување на платите за 40 отсто и враќање на пензијата со дефинирана помош која беше одземена пред десет години.

Пензискиот план со дефинирани бенефиции е вид на пензиски план во кој работодавачот се обврзува на одредена исплата на пензија, паушален износ или комбинација од нив по пензионирањето, што зависи од историјата на приходите, стажот и возраста на работникот.

„Боинг“ во понеделникот упати подобрена понуда до работниците кои штрајкуваат, која ја опиша како „најдобра и последна“, зголемување од 30 отсто во текот на четири години и враќање на бонусите за перформанси. Синдикатот одговори дека анкетата со членството покажала дека тоа не е доволно.

Популистите на чело со милијардерот Бабиш победија на изборите во Чешка

Популистичката опозициска партија АНО, предводена од поранешниот премиер Андреј Бабиш, освои најмногу места на дополнителните избори за чешкиот Сенат.

Вториот круг од изборите заврши деенска, а по пребројувањето на гласовите беше потврдено дека АНО освоила вкупно осум мандати, што е зголемување за седум пратенички места.

Либерално-конзервативните владејачки партии освоија вкупно 15 сенаторски места, иако претрпеа одредени загуби. Граѓанската демократска партија (ОДС) на Петар Фиала победи само во пет од десетте изборни единици што ги бранеше.

Унијата на градоначалници и независни (СТАН) на министерот за внатрешни работи Вито Ракушан обезбеди шест места, Христијанско-демократската унија (КДУ-ЦСЛ) две, а конзервативната партија ТОП09, исто така, две места. Излезноста од 17,5 отсто во вториот изборен круг, непосредно по катастрофалните поплави на истокот на Чешка, беше исклучително слаб.

Партијата АНО, предводена од милијардерот Бабиш, веќе извојува чиста победа на регионалните избори пред една недела. Партијата соработува на ниво на ЕУ со унгарската Фидес и Партијата на слободата на Австрија (FPÖ).

Изборите се сметаа за важен тест за расположението на гласачите пред изборите следната година за долниот, Претставничкиот дом, поважниот од двата парламентарни дома. Третина од 81 место во Сенатот се избираат на секои две години. Сенатот, заедно со Претставничкиот дом, врши законодавна улога и може да ги блокира уставните измени.

притисни ентер