Но, актуелната автомобилска криза во Европа го доведе овој производител на пластика на работ на колапс, пишува Bloomberg.
Минатиот месец, по долг период на раст на трошоците и пад на побарувачката, Герхарди Кунстстофтехник, компанијата што ја произведе трокраката ѕвезда за Мерцедес, меѓу другото, поднесе барање за стечај, оставајќи ги своите 1.500 вработени во неизвесност.
Герхарди е само една од стотиците мали компании во европскиот синџир на снабдување со автомобили кои се борат да преживеат бидејќи производителите на автомобили го намалуваат производството поради послабата продажба и турбулентната транзиција кон електрични возила.
Француската компанија Forvia SE, која произведува компоненти за Stellantis и Volkswagen, отпушта илјадници работници бидејќи префрлањето на електрични возила ги застарува традиционалните производи како што се менувачите и издувните системи.
Но, дури и добавувачите поврзани со електрични возила - како што е шведскиот производител на батерии Northvolt AB - исто така страдаат откако владите ги намалија субвенциите и драстично опадна продажбата.
Оваа година, европските производители на делови објавија 53.300 отпуштања, повеќето од нив во Германија, според податоците од индустриската асоцијација CLEPA. Ова е повеќе отколку за време на пандемијата на коронавирус, кога фабриките и салоните беа затворени со месеци.
„Со високите цени на енергијата на континентот, бирократските пречки и заканата од влошување на трговските односи со САД, следната година изгледа исто толку мрачна“, рече Матијас Цинк, претседател на здружението CLEPA. „Компаниите инвестираа многу очекувајќи пораст на продажбата на електрични возила, но тоа не се случи.“
Добавувачите во автомобилската индустрија вработуваат околу 1,7 милиони работници ширум Европската унија и годишно трошат околу 30 милијарди евра за истражување и развој. Според консултантската фирма McKinsey, секој петти добавувач на автомобили се очекува да направи загуби следната година.