Масовното иселување на населението доведува до вишок на наставници- стручен кадар кој преку едносменско работење, подолг престој во училиштата и нивно пренасочување во други образовни институции, ќе остане во образовниот процес- смета министерката за образование Весна Јаневска. Преку оваа стратегија таа вели дека освен што ќе биде искористен целокупниот фонд на наставници за учениците да се стекнуваат со повеќе општествено корисни знаења, ќе се потполни и недостатокот на човечки капацитети во останати образовни институции.
-Кога ќе направиме нормални паралелки, не паралелки од по 10 или 15 ученици, туку кога ќе ги сведеме на 20 ученици, наставникот што е вишок ќе продолжи да работи во втората половина на денот според програмата на училиштата, која опфаќа многу додатни предмети, изборни предмети, воннаставни активности, работа со деца кои имаат потешкотии во учење, работа со талентирани деца, дополнителна настава, додатна настава, општествено корисни работи,- - Весна Јаневска – министерка за образование и наука.
Дека демографските промени во земјата влијаат негативно врз образованието согласна е и претставничката на УНИЦЕФ во земјава Лесли Милер. Потенцирајки ги последните анализи на ПИСА кои покажуваат дека над 2/3 од учениците имаат лоши резултати во читање, математика и науки, како и дека македонските ученици имаат 900 часови поминати во учење помалку од просекот, таа смета дека е клучно да се направи реорганизација на ресурсите во образованието согласно моменталната демографска состојба во државата.
-Има многу можности за подобрување на ситуацијата со подобро користење на постоечките ресурси во земјата и во рамките на општините и со заедничко работење можеме да обезбедиме секое дете каде живее без разлика дали во урбана средина и оди во големо училиште или во училиште со неколку ученици да имаат сите деца можности за квалитетно образование,- - Лесли Милер – претставничка на УНИЦЕФ во Македонија.
Од МОН најавија дека преку проектот „Оптимизација на училиштата“ ќе се заложат во училиштата каде има десетина ученици да се припојат во централните училишта. Целта како што нагласија од министерството е учениците да се социјализираат и да се сместат во подобри услови, но и да се намалат трошоците за одржување на училишта кои немаат ефект врз образованието.