И спротивно на очекувањата, причината за повлекувањето на моделот од европскиот пазар не се стандардите за емисија, па дури ни некој фактор поврзан со еколошки аспект. Верувале или не, главната причина е безбедноста по природата.
Тоа се Општите безбедносни регулативи (GSR2) или Општите безбедносни регулативи 2, со кои овој автомобил не се усогласува и покрај неговиот релативно неодамнешен редизајн. Во Toyota решија да се задржат на идејата дека моделот нема да се нуди во Европа повеќе од две години, што значи дека залихите наскоро ќе бидат распродадени.
Како што дознава Motor1, Toyota не размислува за прилагодување на автомобилот на споменатата GSR2 регулатива, а на истото мислење е и партнерот на Toyota, Subaru. Моделот BRZ ќе биде повлечен од понудата на европско тло откако ќе се распродадат залихите. Едноставно, ваквите обемни модификации на автомобилот не би биле профитабилни за двата партнери, а земајќи го предвид скромниот пазарен потенцијал на ваков спортски модел.
Претходно, Toyota во сопственото списание нагласи дека модификациите ќе имаат негативно влијание врз „динамичниот карактер на возилото“, но и дека автомобилот „ќе изгуби голем дел од она што го прави познат, почитуван и сакан од сите“.
Интересно звучи веста дека Mazda MX-5 Miata ќе остане во понудата. Иако беше претставен уште во 2014 година, Miata имаше два значајни редизајн и ги има сите предуслови да остане на пазарот.
Alpine A110, од друга страна, не ги исполнува безбедносните прописи, но ќе остане на пазарот до крајот на својот животен век во 2026 година. Единствен услов е годишната продажба да не надминува 1500 примероци, кога станува збор за продажба во Европа.
На GSR2 му пресуди друг модел, имено првата генерација на Porsche Macan. Бензинскиот модел ќе биде повлечен од европскиот пазар по стапувањето во сила на новата регулатива, поточно од јули годинава.
Првата фаза од оваа регулатива стапи на сила на 6 јули 2022 година, кога ЕУ го укина издавањето сертификати за автомобили кои не ги исполнуваат стандардите. Поточно, GSR2 вклучува повеќе од 100 различни стандарди, од кои 20 до 25 се целосно нови.
Една од новитетите е т.н црна кутија која станува задолжителна од јули годинава. Работи со систем eo кој ќе ги сними сите параметри пет секунди пред несреќата и 0,3 секунди по судирот, вклучувајќи податоци за брзината, сопирањето, положбата и статусот на безбедносните системи.
Бројни други системи ќе станат задолжителни до 2029 година, а покрај побезбедните автомобили, извесно е дека новите автомобили во Европа ќе станат уште поскапи.