Милијардерот Ворен Бафет направи невиден потег- берзите во паника

Ворен Бафет, човекот познат по тоа што изјави дека омилен период за одржување акции во неговото портфолио е „Засекогаш“, одлучи да направи пресврт во изминатите неколку месеци.

Не само што ги продаде своите две најголеми акции во Apple (половина од неговите акции) и мултинационалната банка на Америка, туку за прв пат по 6 години престана да купува акции на Беркшир Хатавеј, конгломератот со кој управува од 1969 година, а во кој моментално има околу 37 отсто од акциите, објави Јутарњи.

Инвеститорите кои внимателно го следат Беркшир и се надеваат дека дел од неговиот успех ќе се прелее во нивните портфолија, внимателно следат што купува и продава конгломератот и сега оправдано се прашуваат - дали привремено треба да престанат да инвестираат?

„Пророкот од Омаха“ долго време го фалеше Apple како „веројатно најдобриот бизнис во светот“, а понекогаш технолошката компанија беше во центарот на стратегијата на Беркшир. Акциите на Apple сочинуваа повеќе од 40 отсто од неговото портфолио, па беше невообичаено да се видат како се одлучуваат да го намалат својот удел во таа конкретна компанија.

Аналитичарите сугерираат дека ова може да биде сигнал дека Бафет предвидува проблеми во технолошкиот сектор или пошироки економски турбуленции кои би можеле да го забават растот на Apple. Некои дури веруваат дека се одлучил на овој потег бидејќи очекува рецесија која би можела да го намали купувањето на премиум производи како оние на Apple.

Друга, помалку екстремна можност е, поради своето големо искуство, 94-годишниот Бафет да ги препознае показателите дека растот на Apple ќе забави во наредниот период. Продажбата на iPhone забавува, растот на приходите исто така е закочен бидејќи глобалниот пазар на паметни телефони е презаситен, а сѐ поинтензивната конкуренција на странските пазари (особено во Кина) се дополнителни проблеми за Apple. Дополнително, Бафет може да верува дека цената на акциите на Apple се зголемила на ниво каде што понатамошните добивки се ограничени.

„Без разлика дали се соочуваме со рецесија или едноставно побавен технолошки раст, најновиот потег на Бафет го нагласува внимателниот пристап на непредвидливиот пазар“, пишува Барчарт.

Со оглед на тоа што американските трезори сега даваат повисок принос на акциите од очекуваното, може да изгледа дека тој сака да ја намали зависноста од ризични инвестиции со продажба на акции. Врз основа на неговите минатогодишни зборови, Wall Street Journal смета дека тоа не е така.

- Она што навистина би сакале е да купиме големи компании. Ако можеме да купиме компанија за 50 милијарди долари или 75 милијарди долари, 100 милијарди долари, би можеле да го направиме тоа“, рече најдолгиот инвеститор на годишниот состанок на Беркшир во 2023 година.

Со оглед на тоа што Беркшир сега вреди трилион долари, би морало да биде многу вредна аквизиција дури и да ги заинтересира. Барем на ниво на стекнување на осигурителот Џенерал Ре во 1998 година, кој денес би вредел 100 милијарди евра.

Волстрит журнал посочува дека индивидуалните, помали инвеститори имаат значително повеќе добри опции. 10-годишните проекции на Vanguard се движат од седум до девет проценти годишно за акциите на неразвиениот пазар во САД и пет до седум проценти за акциите со мала капитализација во САД.

Истрагата покажа дека руската против воздушна одбрана го соборила авионот во Казахстан (ВИДЕО)

Прелиминарните резултати од истрагата потврдија дека азербејџанскиот патнички авион на компанијата АЗАЛ, кој вчера се урна во Казахстан, бил соборен од рускиот противвоздушен систем Панцир-С.

Овој шокантен инцидент предизвика сериозни реакции и го покрена прашањето за безбедноста на цивилниот воздушен сообраќај во близина на конфликтните зони.

Авионот Е-190, на компанијата АЗАЛ, кој летал на релација Баку - Грозни, бил погоден додека се приближувал до Грозни. Според порталот Caliber.az, рускиот систем Pancir-S истрелал проектил кон авионот, додека системите за електронско војување ги парализирале комуникациите на авионот. Како резултат на тоа, авионот исчезнал од радарите додека бил во рускиот воздушен простор и повторно се појавил над Каспиското Море.

Екипажот, дезориентиран од електронските пречки и оштетувањето на авионот, се обидел да го пренасочи леталото на безбедна дестинација. Аеродромот во Грозни одбил да го прими авионот, а слична ситуација имало и на аеродромите во Махачкала и Минерални Води. Авионот на крајот бил насочен кон Актау, Казахстан.

Видео снимката од внатрешноста на авионот покажува двајца патници повредени од шрапнели, додека очевидци пријавиле експлозии надвор од авионот. Се шпекулира дека целта била авионот да се урне во Каспиското Море, со што би биле елиминирани сите сведоци, но засега тоа останува непотврдена теорија.

Во моментот на инцидентот, руската противвоздушна одбрана била фокусирана на соборување на украински беспилотни летала кои, според Хамзат Кадиров, претседателот на Советот за безбедност на Чеченската Република, го нападнале Грозни утрото на 25 декември. Иако нема жртви или материјална штета, се поставува прашањето зошто руските власти не го затвориле воздушниот простор за цивилни летови, со што би се избегнала ваква трагедија.

За азербејџанската страна ситуацијата е јасна. Баку инсистира Русија официјално да ја признае одговорноста за соборувањето на авионот, да му се извини на народот на Азербејџан и да спроведе темелна истрага за да ги изведе одговорните пред лицето на правдата.

Иако руските власти директно не го коментирале инцидентот, шпекулациите за намерно прикривање ја разбрануваа меѓународната јавност. Во моментов, многу аналитичари ја доведуваат во прашање безбедноста на цивилниот воздушен сообраќај во конфликтните зони.

Овој инцидент укажува на итната потреба за подобра координација меѓу цивилните и воените власти во контролирањето на воздушниот простор, особено во близина на конфликтните области. Непочитувањето на меѓународните протоколи и непрогласувањето зона на забранети летови дополнително ги загрозува патниците и екипажот.

Македонците се повеќе купуваат на интернет

Се повеќе Македонци пазарат онлајн – покажуваат последните податоци на Државниот завод за статистика. 

Онлајн купувањето во изминатата година бележи раст од 10%, што во бројки би значело дека над 60 проценти од интернет корисници направиле барем една онлајн нарачка во последната година. Најмногу се купува облека и спортска опрема, потоа мебел, производи за домакинство, компјутери, мобилни телефони, козметика, испорака од ресторани, брза храна, додатоци во исхраната.. Сепак граѓаните кои ги анкетиравме велат дека преферираат купување на традиционалниот начин, во продавница, поради можноста да го увидат квалитетот на производот, а има и граѓани кои стравуваат од измами или дека нема да го добијат нарачаното.

- Не, не сум за онјалн пазарување јас сакам лично да го видам и да го допрам тоа што го купувам и сакам да осетам дали е квалитетно и дека е вредно.

- Не пазарам онлајн. Попрактично ми е да го видам производот вака во живо.

- Ми е непријатно да не згрешам, велат дека има доста грешки при купување на интернет. Измамени или да не погрешам да платам а да не го добијам тоа што го посакувам.

Од Асоцијацијата за е-трговија апелираат граѓаните да купуваат од регистрирани онјалн купувачи, за да избегнат сценарија во кои не би можеле да им бидат рефундирани средствата доколку не биле задоволни од производот.

- Измамите најчесто се всушност нарачки од не регистрирани ентитети кои се прават најчесто на социјални медиуми затоа ние секогаш апелираме граѓаните да внимаваат од каде нарачуваат, може да ги проверат податоците, дали станува збор за регистрирана е-продавница. Асоцијацијата за е-трговија има објавено регистар на сите е-продавници кои се регистрирани во земјава- Нина Ангеловска Станков – претседателка на Асоцијација за е-трговија.

Податоците покажуваат и дека зголемен е бројот на интернет корисници во земјава, па така за една година од 85 процентот пораснал на 91. Македонците интернетот го користат најмногу за соицијални мрежи, а преку нив испраќање пораки телефонирање и видео повици.. Зголемено е и користењето на интернет за пракање на е-маил, барање на информации за производи и услуги и користење на интернет банкарство.

Владата планира да ја догради жичницата на Водно

Ќе се гради втората фаза на жичницата во Скопје, најавија од Владата. 

Оттаму соопштија дека размислуваат за вакво нешто, и на тој начин, ќе треба да се спојат населбата Капиштец со Средно Водно.

Со изградбата на втората фаза на жичницата, главна цел е да се стигне до планината Водно без автомобил

Првиот човек на Службата за општи и заеднички работи на Владата, Ивица Томовски вели дека ќе се прават дополнителни анализи за исплатливоста на овој проект, но додаде дека целта е да се завршат крупните инвестиции.

Повеќе детали околу евентуални градежни активности на жичницата, Томовски најави кон средината на наредниот месец.

Инаку, жичницата беше изградена во време на претходната Влада на ВМРО-ДПМНЕ и беше пуштена во употреба во јуни 2011 година. Таа има 28 кабини со капацитет за осум лица, и две ВИП кабини за по четири лица.

Изградбата на жичницата ја изведе австриската фирма „Допелмаер“ и чинеше 6.7 милиони евра.

притисни ентер