Трагичното уривањето на настрешницата на Железничката станица во Нови Сад треба да не предупреди навремено како држава да преземеме активности за редовна контрола на нашите поранливи објекти, кои постојат секаде, па така и кај нас, вели деканот на Градежниот факутлтет во Скопје Горан Марковски.
Тој додава дека градбите кај нас не се разликуваат многу од оние во соседството, имајќи ги во предвид историските околности, стандардите за градба, како и менталната матрица, затоа вели дека ваквите несреќни настани каде и да се случат треба да се сфатат многу сериозно.
-Треба да се изгради систем за редовна контрола на чувствителните објекти, не се сите такви да мора да се проверуваат ,но има дел од нив како што се мостови брани тунели цевководи потпорни ѕидви, спефицични згради, изградени постари и тн кои редовно треба да се контролираат, тогаш ризикот ќе го сведеме на минимум и ќе можеме со сигурност д акажеме дека не може да ни се случи некакво изненадување како ова, Навистина е трагично во 21 век една настрешница на јавен градски објект да се урне целата.- Горан Марковски.
Говорејќи за областа во која тој работи, професорот Марковски вели дека кај нас се вршат солидни контроли на мостовите на државните патишта и браните.
-Изминатите години вели се снимени 1300 мостови во надлежност на државата за кои се подготвува приоритетна листа за санирање и поправка на најкритичните , додека за браните апелира до надлежните да преземат активности за обнова на опремата за контрола која вели дека е застарена,- Горан Марковски
Како можна причина за уривањето на настрешницата на железничката станица во соседна Србија професорот Марковски вели дека се вклучени повеќе фактори, како главна ја наведува губењето на носивоста на сајлите, потоа концептот на проектирањето на конструкцијата и временскиот контекст на градбата која е од 1964 година.
-Евидентно е дека уривањето е последица на губење на носивост на затегите на кои настрешницата била обесена во предниот дел, е сега е прашањето зошто дошло до губење на носивост на овие елемтни најверојатно со голема сигурнност може да се претпостави е корозијата на затегите која настанала во овие 60 години на постоење на тој објект,- Горан Марковски.
Професорот Марковски смета дека е прерано да се лоцира одговорноста за трагедијата, имајќи ги во предвид дистанцата и недостатокот на соодветни податоци.