Студиите објавени во вторникот, една од партнерот меѓу американската влада и автомобилската индустрија и друга од осигурителната индустрија, користеле податоци за несреќи за нивните пресметки. Автоматското итно сопирање може да ги запре возилата доколку дојде до судир или да ги забави за да ги намали последиците, пренесува The Independent.
Некои производители на автомобили се движат кон доброволна промена, при што 20 компании го прават стандардот за технологија за сопирање на 95 отсто од нивните лесни модели во текот на тековната моделска година која завршува следниот август.
Студијата, наречена „Партнерство за аналитичко истражување за безбедност на сообраќајот“, ги споредила податоците за авто-опремата во 12 милиони сообраќајни несреќи пријавени од 13 држави, собрани од Националната управа за безбедност на сообраќајот на патиштата, се вели во соопштението на партнерството објавено во вторник. Проучени се предупредувањата за преден судир и итно сопирање.
Се покажало дека предно-задните судири се намалени за 49% кога возилото што удира има предупредување за преден судир плус автоматско сопирање, во споредба со возилата кои немаат ниту еден систем. Судирите одзади со повреди се намалени за 53%, покажало истражувањето.
Возилата кои имале само систем за предупредување за преден судир имале 16% помалку судири одзади и 19% помалку судари одзади со повреди.
Автоматското итно сопирање добро функционира во сите услови, дури и кога патот, временските услови или светлосните услови не биле идеални, покажало истражувањето.
Истражувачите, исто така, ги проучувале системите за предупредување за напуштање лента и системите за одржување лента што ги одржуваат возилата на вистинскиот пат. Овие системи ги намалиле несреќите во кои автомобили излегле од патот за 8%, а истите несреќи со повреди за 7%.
„Овие нови технологии можат значително да го намалат бројот на несреќи и да ги подобрат безбедносните резултати“, рече Тим Чап, виш менаџер за безбедност во европскиот производител на автомобили Stellantis, кој учествувал во партнерството.
Во студијата на Институтот за осигурување за безбедност на автопатите (IIHS), се покажало дека автоматското итно сопирање ја намалува стапката на судири одзади кај пикапи за 43% и судири одзади за 42%. Сепак, пикапите имаат помала веројатност да имаат автоматско сопирање отколку обичните автомобили или теренци и покрај тоа што претставуваат поголема опасност за другите учесници во сообраќајот, открива IIHS.
„Камионите сочинуваат 20 отсто од патничките возила на патиштата во САД, а нивната големина може да ги направи опасни за луѓето во помали возила или за пешаците“, рече потпретседателката на институтот Џесика Цичино.
Mitsubishi, Ford, Mercedes-Benz, Stellantis (поранешен Fiat Chrysler), Volkswagen и Honda оваа година поднеле документи велејќи дека имаат стандардно сопирање за итни случаи на најмалку 90% од нивните модели.
Џенерал Моторс објавил дека само 73% од неговите модели ја поседуваат технологијата на крајот на моделската 2022 година, но портпаролот рече дека GM ќе ја достигне целта од 90% до крајот на тековната моделска година. Покрај тоа, BMW, Hyundai, Mazda, Subaru, Tesla, Toyota и Volvo надминале 90% минатата година, според IIHS.