Стапува во сила првиот билатерален Договор за стратешко партнерство меѓу ЕУ и Јапонија

Советот на ЕУ донесе „Одлука за склучување на Договор за стратешко партнерство меѓу Европската Унија и нејзините земји членки со Јапонија“, со што се овозможува стапување во сила на првата билатерална рамковна спогодба меѓу двете страни. 

Како што јави дописникот на МИА од Брисел, со Договорот се воспоставува сеопфатна рамка за засилување на политичките и секторските врски меѓу ЕУ и Јапонија, со што се обезбедува поблиска политичка и економска соработка за голем број билатерални, регионални и мултилатерални прашања.

Согласно Договорот, ЕУ и Јапонија се обврзуваат да работат на зајакнување на глобалниот поредок заснован на правила и на одбрана на заедничките вредности и принципи, како што се владеењето на правото, демократијата, почитувањето на човековите права, отвореноста на пазарите и обезбедувањето слободна и фер трговија.

- Договорот ја поставува основата за интензивирање на консултациите и координацијата во мултилатералните форуми. Страните се обврзуваат да работат заедно за да го одбранат мултилатералниот трговски систем заснован на правилата на Светската трговска организација, да го промовираат спроведувањето на Парискиот договор за климатски активности и да работат на имплементацијата на глобалните цели за одржлив развој, информира ЕУ.

Во однос на билатералната димензија, Договорот ќе им овозможи на Унијата и на Јапонија да ја унапредат безбедносната соработка, заеднички да се справуваат со тероризмот и сериозните меѓународни злосторства и да го спречат ширењето на оружјето за масовно уништување. Дополнително, Договорот треба да придонесе за зајакнување на соработката во повеќе сектори, како Вселената, информатичките и комуникациските технологии, индустријата, енергијата, транспортот, образованието, истражувањето и иновациите.

Со договорот се предвидува и создавање на Заеднички комитет за координација на партнерството, кој ќе претставува форум за дискусија за сите прашања опфатени со спогодбата, како и за решавање на евентуални спорови.

Договорот за стратешко партнерство меѓу Европската Унија и Јапонија беше потпишан на 17 јули 2018 година во Токио. Европскиот парламент го одобри на 12 декември истата година, но целокупната ратификациска постапка се одолговлече во земјите членки на ЕУ. Конечно, последната ратификација на документот во членка на Унијата беше извршена на 5-ти овој месец, со што се трасираше патот за носењето на Одлуката на Советот на ЕУ за склучување на Договорот. /МИА

Бугарија доцни со инфраструктура за воените Ф16 - пристигнуваат во 2025, а нема ниту база

Бугарските воздухопловни сили наскоро ќе добијат нови авиони Ф-16 на Локхид Мартин.

Иако авионите во моментов се склопуваат во фабриката, останува под знак прашалник дали ќе можат да бидат испорачани во Бугарија поради немањето клучна инфраструктура.

Министерството за одбрана на Бугарија е под голем притисок навремено да ги заврши работите околу изградбата на инфраструктурата за прием на авионите Ф-16. Примопредавањето на првите осум, од вкупно 16 нарачани авиони, е планирано за 2025 година, но Бугарија се уште не е подготвена да ги прими.

Минатата недела на 3. воздухопловна база Граф Ингатиев присуствуваа американски експерти кои се задолжени да ја проценат состојбата на работите. Доколку не заврши изградбата и уредувањето на просторот, Американците нема да ја сертифицираат базата и бугарската авијација нема да може да ги преземе авионите, пишува Балканската безбедносна мрежа.

Бугарските авиони моментално се склопуваат во објектот на Локхид Мартин во Гринвил, Јужна Каролина, а првиот F-16C/D Block 70 треба да полета до крајот на 2024 година. Пристигнувањето на Ф-16 во Бугарија се очекува следната година, иако во моментов не е сигурно дали воздухопловните сили ќе можат да ја подготват базата за прием на авионите.

Изградбата на хангари и други објекти беше предмет на расправа и на бугарскиот парламент на почетокот на април. Поранешниот министер за одбрана Тодор Тагарев изјави дека процесот на инвестирање е започнат во време кога недостигале целосни информации за посебните барања за инфраструктурата, пренесува Балканската безбедносна мрежа.

Градежните планови се сменети, а инфлацијата наводно им била проблем на изведувачите. Тодор Тагарев се уште се надева дека Граф Ингатиев до крајот на 2024 година ќе биде сертифициран од партнери.

Бидејќи работата во 3-та воздухопловна база засега не е ниту на повидок, се осмислуваат други (привремени) решенија во случај Бугарија да не го добие сертификатот навреме. Како потенцијална локација за привремено сместување на Ф-16 се споменува Словачка, која исто така е во процес на модернизација на флотата на воздухопловните сили со F-16 Block 70.

Бугарското небо, моментално го чуваат борбени авиони МиГ-29 од советско/руско потекло. Бугарските воздухопловни сили ќе ги заменат своите авиони со 16 помодерни и пософистицирани Lockheed Martin F-16 Block 70, за кои е потребна значително подобра инфраструктура.

„Карпата“ на снимања доцнел и по 8 часа- трошоците биле надминати за 50 милиони долари

Двејн „Карпата“ Џонсон го принуди својот тим да се ослободи од шишињата со неговата урина на филмските сетови и доцнел до осум часа за претстојниот филм,тврди извештајот што е во спротивност со ѕвездената репутација што актерот ја изградил во Холивуд.

Џонсон се прослави како борач на WWE во доцните 1990-ти и раните 2000-ти, но неговиот статус на ѕвезда дојде откако направи скок од рингот на екранот како актер. Репутацијата на Џонсон како сигурна ѕвезда порасна со филмовите што ја задоволуваат публиката, вклучувајќи ги „Walking Tall“, „Get Smart“ и „Fast & Furious“ франшизата.

Бидејќи Џонсон е борач кој стана актер, постои општа перцепција дека тој напорно работел за да успее во Холивуд. Но, неговата репутација почна да се влошува во текот на изминатите две години, главно откако неговите обиди да го преобликува DC Extended Universe не успеаја бидејќи Black Adam од 2022 година не успеа да ги импресионира обожавателите и падна на бокс офисот.

Во вторникот, весникот TheWrap објави дека Џонсон доцнел до осум часа на снимањето на претстојниот акционен филм со божиќна тематика Red One, што значи дека екипата во некои прилики морала да снима без него.

Извештајот, исто така, тврди дека буџетот на филмот се искачил на над 250 милиони долари како резултат на неколку проблеми со производството, вклучително и доцнењето на Џонсон, што наводно предизвикало пречекорување на трошоците од 50 милиони долари.

Додека студиото Амазон МГМ не ја прецизира висината на буџетот на филмот за извештајот, извор близок до студиото изјави за The Wrap, „Сосема е нормално буџетот да варира во рамките на 15% од буџетот, и токму тоа се случи“.

Исто така, беше објавено дека The Rock се обидел да заштеди време на сетовите со уринирање во шишиња, што вознемирило некои членови на екипата. Друг анонимен извор за кој TheWrap вели дека добро го познава актерот рекол: „На снимањето, подалеку од трејлерот, ако треба да мокри, не оди во тоалет. Мокри во шише Voss и неговиот тим се ослободува од тоа. "

Ова не е првпат да се споменува неговиот метод на мокрење, па затоа во 2021 година, во интервју за Esquire, пред излегувањето на филмот Red Notice, Џонсон признал дека уринира во шишиња за време на долгите тренинзи бидејќи ги посетува теретаните каде што нема бањи. "Обично останувам прилично хидриран. Морам многу да одам во тоалет. Не многу, но веројатно неколку пати за време на тренингот морам да одам во тоалет. Затоа го правам тоа во шише", рекол тој.

Во изјавата за TheWrap, портпаролот на студиото Амазон МГМ рече: „Двејн Џонсон и Севен Бакс беа неверојатни партнери во Red One, филм што ќе го сака публиката од сите возрасти оваа празнична сезона. Нашето тестирање беше многу силно, а реакцијата во CinemaCon зборува сам за себе, самите немаше да успееме без постојаната работа и поддршка на Двејн“.

„Секое известување што укажува дека сме стигнале до оваа точка со неговото доцнење од седум до осум часа се и смешни и лажни“, додаде портпаролот.

Газпром прва пат по 20 години работи во минус- загубиле 6,9 милијарди долари

Рускиот гасен гигант Газпром денеска објави дека забележал нето загуба од 629 милијарди рубљи (6,9 милијарди долари) во 2023 година, завршувајќи ја годината во црвено за прв пат по повеќе од 20 години.

Рускиот гасен гигант Газпром денеска објави дека забележал нето загуба од 629 милијарди рубљи (6,9 милијарди долари) во 2023 година, завршувајќи ја годината во црвено за прв пат по повеќе од 20 години, при што продажбата на гас во Европа е приближно преполовена, според Ројтерс.

Веќе во 2022 година, нето добивката на Гаспром потона, според Меѓународните сметководствени стандарди (МСФИ), за 41,4 отсто, на 1.226 трилиони рубљи (15,77 милијарди долари).

Заработката пред камати, даноци, амортизација (EBITDA) е приближно преполовена, на 1,76 трилиони рубљи, откако стагнираше во 2022 година.

Вкупниот приход на Гаспром паднал во 2023 година за 27,4 отсто, на 8,5 милијарди рубљи. Приходите од продажбата на гас биле „двојно помали отколку во 2022 година и изнесувале 3,1 трилиони рубљи“, според извештајот на новинската агенција Тас.

Приходите од продажба на нафта, гасен кондензат и „преработени гасни производи“ се зголемени за 4,3 отсто, на 4,1 трилиони рубљи.

Компанијата не објавува податоци за извозот од почетокот на 2023 година. На почетокот на годината, Ројтерс пресметале, врз основа на податоците од европската групација за транспорт на гас Ентсог и дневните извештаи на Гаспром за транзитот на гас преку Украина, дека извозот на гас во Европа во 2023 година бил приближно преполовен на 28,3 милијарди кубни метри.

Според податоците на Гаспром и пресметките на Ројтерс, Русија во 2022 година испорачала околу 63,8 милијарди кубни метри гас во Европа преку различни рути. Вкупниот обем на извоз на гас таа година бил речиси преполовен, на 101 милијарда кубни метри.

Извозот на руски гас во Европа, некогаш примарен извозен пазар, опаднал поради политичките последици од конфликтот во Украина, а Гаспром денес е највидливата жртва на западните санкции, забележува Ројтерс.

„Газпром“ моментално испорачува гас за Европа преку гасовод што ја минува границата со Украина само во една точка. Уште една транзитна точка е блокирана од Украина поради, како што наведоа, пренасочување на гас во област под руска контрола.

Гасоводите Северен тек 1 и 2 беа сериозно оштетени во експлозија во септември 2022 година, чија причина се уште не е разјаснета. Европските влади се сомневаа дека зад саботажата стои „државен актер“. Шведска, Данска и Германија покренаа истрага, а во февруари Стокхолм и Копенхаген објавија дека истрагата е затворена и наодите ги проследија до Германија.

Германија одбива да ги објави резултатите од истрагата, повикувајќи се на националната безбедност.

Сопственик на оштетените гасоводи е конзорциумот „Северен тек“ со седиште во Швајцарија, во кој покрај „Газпром“ со сопственички удел од 51 отсто се и германските енергетски компании „Винтершал Деа“ и „Е.ОН“, француската „Енџи“ и холандската „Гасуние“.

Конзорциумот бара од своите осигурителни повеќе од 400 милиони евра поради експлозиите кои сериозно ги оштетија гасоводите и спречија испорака на руски гас во Германија, според судските поднесоци.

Во тужбата поднесена во февруари до Високиот суд во Лондон, Nord Stream AG ги именуваше Lloyd's Insurance Company и Arch Insurance, кои го сервисираа офшор проектот, како обвинети. Лојд го ​​тужеше во свое име, но и како претставници на други осигуреници издадени од осигурителни компании, вклучително и Минхен Ре.

Осигурениците се расправаат пред Високиот суд во Лондон дека нивните полиси не покриваат штета што е „директна или индиректна последица“ на војната, се вели во писмен документ од 8 април.

притисни ентер