Прогнозите за пристигнување на кинеските автомобили се остварија, но неколку години порано од најпесимистичките проценки. Последица на тоа е што европската автомобилска индустрија остана неподготвена за промени, особено кога станува збор за електрификацијата. Тесла веќе пристигна и предизвика турбуленции на пазарот, а сега доаѓаат кинески брендови кои би можеле да донесат тектонски пореметувања во европската автомобилска индустрија.
Според најновата студија на PwC, Европа ќе увезе 800.000 нови автомобили од Кина до 2025 година, од кои повеќето целосно електрични. Тоа ќе биде драстична промена бидејќи Европа ќе стане нето увозник, т.е. Студијата проценува дека увозот ќе биде поголем од извозот, за дури 221.000 автомобили.
За многумина неочекувано, бидејќи во 2015 година Европа постигна годишно производство од 1,7 милиони возила. Меѓутоа, во меѓувреме почна да расте побарувачката за конкурентни, поевтини кинески производи, а во исто време бројни европски производители го преселија своето производство во Кина.
Така, од споменатата сума, 330.000 од нив ќе отпаднат на „западните“ марки како Tesla, BMW и групацијата Renault, дознава Automotive News Europe. На овој начин веќе доаѓаат Tesla Model 3, BMW iX3 и Dacia Spring. „Додека кинеските производители продаваат сѐ повеќе електрични возила во Европа, и европските и американските производители сѐ повеќе го префрлаат своето производство во Кина“, се заклучува во студијата.
Феликс Кунерт од PwC Германија вели дека европските производители се уште имаат големи проблеми во синџирот на снабдување, а моментално се фокусирани на производство на скапи електрични автомобили. „Кинеските производители, од друга страна, ги оптимизираа и ги развија своите производи на домашниот пазар, така што сега носат електрични модели со пристапни цени, иновативна технологија и нови концепти во Европа“, заклучува Кунерт.
Според оваа студија, уделот на кинеските производители на пазарот на електрични автомобили ќе скокне до 7,9%. Успехот на кинеските производители најмногу зависи од тоа како ќе се претстават пред Европа и каква репутација ќе стекнат, особено во премиум сегментот.
Кинеските производители ќе продадат околу 200.000 автомобили во Европа оваа година, од кои 90.000 ќе бидат електрични, а 40.000 ќе бидат plug-in хибридни. Околу 100.000 автомобили произведени од европски брендови таму, ќе доаѓаат од Кина.