Австриска вечер на „Охридско лето“ со уметничка изложба и концерт на виенскиот квартет „Арпеџо“

Австриската вечер во рамки на Фестивалот „Охридско лето“ носи две содржини и тоа уметничка изложба посветена на жените од Австрија и Македонија, како и целовечерен концерт на Квартетот „Арпеџо“ од Виена.

Квартетот „Арпеџо“ го сочинуваат Леонард Фурда и Јохана Лакроа на виолина, Ентони Гилберт на виола, како и Мара Ахлајтнер на виолончело. Вчерва со нив ќе настапи и харфистката Тина Жердин.

Роден во Клуж-Напока во Романија, Леонард Фурда е докажан виолинист и член на Виенскиот камерен оркестар. Виолина започнува да учи во родниот град каде на бројни натпревари освојува први награди. Образованието го продолжува на Универзитетот во Виена од каде излегува како зрел музичар. Негова основна пасија е живата изведба, како солист или во дуо со пијано. Настапува во престижни концертни сали како „Атенеум“ во Букурешт и Филхармонијата во Минхен. Комбинирајќи виртуозна техника и експресивна интерпретација, Леонард ја освојува публиката ширум светот настапувајќи со Виенскиот камерен оркестар но и со други ансамбли.

Јохана Лакроа е слободен уметник од Виена. Нејзините ангажмани ги вклучуваат: Камерната опера во Виена, барокните ансамбли како „Бах Консорт“- Виена, „Ле Талан Лирик“, Оркестарот на Виенската академија, „Оркестар 1756“, Ансамблот „Матеус“, Ансамблот „Клаудиана“, а исто така, настапува и во различни камерни формации. За време на нејзините студии на Универзитетот во Грац во класата на Естер Хафнер, таа се фокусира на современа и барокна музика, дополнувајќи ги студиите со посета на семинари во Клангфорум Виена, Ансамблот „Решерше“, Фрајбуршкиот барокен оркестар и др. Од 2014 година е дел од серијата концерти водени од „Амбитус“, група посветена на современата музика, а истовремено настапува и во разни интердисциплинарни проекти како солист и камерен музичар. Од 2017 година Лакроа заедно со Чанда Вандер Харт е уметнички диркетор на „Тејлспин-музички бајки за млади и стари“, и е ко-автор на книгата и ЦД „Мајмунот кој си ја бараше бељата“. Книгата е промовирана во виенскиот „Музикферајн“ пред распродаден аудиториум. Во 2022 година ова дуо ја издава и аудио книгата „Моргиана и 40-те разбојници“.

Ентони Гилберт е виолист од Мемфис, Тенеси. Од 2020 година живее во Виена и редовно настапува како член на Виенскиот камерен оркестар. Во периодот од 2016-2020 година е заменик – водач на групата виоли во Филхармонискиот оркестар на Малта. Како камерен музичар, Ентони настапувал со Ансамблот „Призм“ во Мемфис и бил предавач на летната школа на истоимениот фестивал. Во периодот од 2007-2011 година бил извршен директор на ансамблот „Ероика“. Ентони студирал на колеџот „Оберлин“, а магистерските студии во 2003 година ги завршува на Колеџот за изведувачки уметности во Чикаго.

Мара Ахлајтнер е родена во Пало Алто, Калифорнија, а живее во Виена од 2003 година. Откако три години настапува во оркестарот на ОРФ (Радио Виена), Мара започнува соработка со ансамблот „Лукс“, квартет од Виена кој е посветен на изведба на дела од современи автори. Како водач на групата виолончела, Мара настапувала на турнеи во Јапонија и во Европа со Оркестарот на виенскиот бал, а редовно настапува со Виенскиот камерен оркестар и Ансамблот „Контрапункт“ во престижните Музикферајн и Концертхаус во Виена. Таа е водач на групата виолончела на „Биг Ајланд“ оркстар кој е специјализиран за снимање на музика за филм и мултимедија.

Словенечката харфистка Тина Жердин ги завршува студиите по харфа на Универзитетот во Виена со голем успех. Актуелно е харфистка на оркестарот на Виенската академија, на Виенскиот камерен оркестар како на Австро-унгарската „Хајдн Филхармонија“ и на оркестарот „Синхрон“. Често е ангажирана и во Виенската опера како и во други виенски оркестри. Како солист и камерен музичар Тина Жердин е активна најмногу во Австрија и Словенија, но и во други земји во Европа и Азија. Изведува современа музика со ансамблите „Клангфорум“, „Реконсил“, „Контрапункт“, а од 2017 године е членка на квартетот „Ерборн екстендед“. Амбасадор е на словенечката современа музика и е вклучена на бројни аудио изданија. Од 2024 година е менаџер на Словенечкиот културен центар „Коротан“ во Виена.

Концертот ќе се одржи во катедралната црква „Света Софија“ со почеток од 21 часот.

Претходно од 19:30 часот, на Малата сцена на Центарот за култура „Григор Прличев“, ќе биде отворена изложбата „Калиопе“ – Жените во општеството, културата и науката на Австрија и на Македонија.

Како што е набеведено во описот, изложбата е израз на заложбата да се прикажат последнитеве 200 години во светлина на биографиите за значајни Австријки, жени што со талентот, силата на волјата, храброста и борбеноста ѝ дале печат на својата земја и ја збогатиле. Со целосна свест за празнините, кои се делумно скандалозни, овде егземпларно ќе им се оддаде почит на нивниот живот и на нивните дела, кои сочинуваат најмалку половина од духовниот идентитет на Австрија.

На изложбата хронолошки ќе се рекапитулираат животните приказни на аристократки, уметнички, домаќинки на салони, научнички, активистки за женските права, политичарки, актерки, музичарки, режисерки и други жени...

Пасивното присуство на жените како објекти во уметничките дела на мажите ќе се промени кога храбрите жени ќе одлучат да станат активни уметнички учеснички. Со нивното присуство во уметничката сцена и преку нивните дела, за прв пат се претставува светот гледан од „женска“ перспектива и се пренесуваат нивните лични искуства на платно. Таа промена на парадигмата е видлива и во периодот на првите македонски академски уметници, каде жените пионерки имаа значајна улога во формирањето на траекторијата на современата македонска ликовна уметност. Катја Ефтимова, Кераца Николова, Лена Стефанова и Борка Аврамова стојат како примери на ова трансформативно движење. Со преминувањето на постoечките граници во свет доминиран од мажи, тие се етаблираат како пионери на современата македонска уметничка сцена...

Мајка ја држела ќеркичката 3 години затворена во фиока, на суд го открила шокантниот мотив

Грозоморен случај на семејно насилство е откриен во Честер, Велика Британија, кога мајка три години ја држела својата ќерка затворена во фиока во креветот, поради што не можела да ја види светлината на денот или да дише свеж воздух.

Кога го пронашле девојчето, реакцијата на мајката ги изненадила сите.

Имено, жената била целосно мирна, без никаква реакција и емоции. Единствениот одговор кој го дала е потврдата дека ја чува ќерка си во кревет: „Да, во фиоката е“.

"Бев шокиран што мајката не покажа никакви емоции и изгледаше рамнодушно на спомнувањето на ситуацијата. Страшно е што детето цело време знаеше само едно лице", рекол социјалниот работник, пишува Manchester Evenings News.

Девојчето во фиока го открил партнерот на жената кој од собата го слушнал детскиот плач. Кога ја отворил фиоката бил во шок. Тригодишното девојче било толку неухрането што изгледало како седуммесечно бебе. Како што подоцна било утврдено, мајката ја хранела ќерката преку шприц и само со млечна храна.

Детето било пронајдено со повреди на телото, бушаво и запуштено. Имала видлива расцеп на непцето што никогаш не било медицински третирана. Таа не го знаела нејзиното име. Ништо не можела да препознае бидејќи три години од животот не видела ништо освен лицето на мајка си.

„Последиците за детето се катастрофални. Физички, психолошки и социјално“, вели обвинителот Стивен Еверет од Судот на Честер.

За време на едно испрашување, жената ѝ рекла на полицијата дека не знаела дека е бремена и дека била многу исплашена кога се породила во 2020 година. Таа исто така рекла дека фиоката во која се наоѓало бебето никогаш не била целосно затворена. Наводно, причина за ваквото однесување е насилниот однос кој го имала со таткото на детето, поради што не сакала тој да знае за неа.

Мајката, чие име не е објавено за да се заштити идентитетот на детето, се изјаснила за виновна по четири точки од обвинението.

Девојчето никогаш не ги запознало своите браќа и сестри за три години од нејзиниот живот. Не прославувала празници со нив, ниту пак ја напуштила фиоката. За прв пат била однесена во болница кога имала 10 месеци, кога веќе се забележувало дека е неухранета и дехидрирана. После тоа, нема информации дека мајката некогаш отишла на лекар.

„Сè уште не е јасен мотивот за ваквото однесување на мајката. Сега останува на обвинителството. Наша работа е да го изведеме одговорното лице пред лицето на правдата. Тоа сега е сторено и се надеваме дека девојчето ќе се опорави и ќе се снајде да живее нормален живот“, рече обвинителката Рејчел Ворингтон.

Бродови на НАТО го опкружија кинескиот брод, што ги пресече каблите во Балтичкото Море (ВИДЕО)

Кинескиот брод „Ји Пенг 3“ е осомничен дека со саботажа пресекол два клучни интернет-кабли во Балтичкото Море, за што постои сомневање дека е оркестрирано од Русија.

Истражувачите веруваат дека товарниот брод Ји Пенг 3 намерно пресекол два клучни кабли минатата недела влечејќи го сидрото по дното на Балтичкото Море околу стотина наутички милји, објави британски „Телеграф“.

Истрагата сега се фокусира на тоа дали капетанот на овој брод долг 225 метри добил инструкции да ја изврши оваа сомнителна саботажа по налог на Москва.

„Крајно е малку веројатно дека капетанот не забележал дека неговиот брод го влечел сидрото, намалувајќи ја брзината со часови и пресекувајќи ги каблите “, рече еден висок европски истражител.

Инцидентот предизвика загриженост кај западните земји дека Русија се вклучува во она што Белата куќа го опиша како „хибридна војна“, обвинение што Кремљ го негира. Последното оштетување на кабелот во Балтичкото Море се случило во шведските води помеѓу 17 и 18 ноември, според властите.

Бродот патувал од Уст-Луга, Русија до Порт Саид, Египет преку Балтичкото Море кога се случил инцидентот. Истражителите веруваат дека сидрото на товарниот брод намерно било спуштено на морското дно, со пресекување на оптичкиот кабел „C-Lion1“ долг преку 1.100 километри, кој директно го поврзува со Централна Европа и Финска.

Вториот кабел потоа бил пресечен меѓу Германија и Финска околу 3 часот наутро следниот ден, откако бродот поминал преку 170 километри. Шведските власти започнаа истрага за саботажата, по што данските воени бродови тргнаа по Ји Пенг 3, принудувајќи го да се закотви во теснецот Категат.

Оттогаш, бродот е опкружен со воени бродови на НАТО во меѓународните води веќе една недела. Според меѓународното поморско право, бродовите на НАТО не можат да принудат брод да плови до едно од нивните пристаништа, така што шведските и германските власти преговараат со сопственикот на бродот.

Тие се надеваат дека ќе добијат пристап до бродот и ќе го испрашат неговиот екипаж за сомнителната саботажа. Западните власти не веруваат дека Пекинг стои зад инцидентот, но се сомневаат дека руските разузнавачки агенции го организирале настанот, што Кремљ го негира. Портпаролот на Кремљ изјави дека тоа се „апсурдни и неосновани обвинувања“.

Тензиите околу Балтичкото Море се зголемија откако Русија ја нападна Украина во февруари 2022 година. Месеци по инвазијата, серија подводни експлозии ги оштетија цевководите Северен тек, кои транспортираат руски гас во Европа.

Западните власти првично веруваа дека Русија е одговорна за експлозиите, но подоцна се појавија сомневања дека може да е вмешана Украина. Се уште не е утврдено кој стои зад оваа сомнителна саботажа.

Во октомври минатата година беше затворен подводниот гасовод меѓу Финска и Естонија, откако беше оштетен од кинескиот товарен брод „Newnew Polar Bear“. Бруно Кал, шефот на германската служба за надворешно разузнавање, рече дека зголемувањето на ваквите инциденти може да доведе до активирање на членот 5 од договорот за заемна одбрана на НАТО.

„Зголемувањето на руските воени активности значи дека директна воена конфронтација со НАТО станува една од можните опции за Кремљ.

Како одговор на последниот инцидент, Доналд Туск, полскиот премиер, повика на формирање „полициска мисија“ во Балтичкото Море. Заедно со своите колеги од Данска, Естонија, Финска, Латвија, Норвешка и Шведска, Туск на прес-конференцијата изјави:

„Ние споделуваме проценка за безбедносната ситуација, вклучително и загриженост за клучната инфраструктура и стратешките ресурси долж Балтичкото Море.“

Туск рече дека се неопходни специјализирани полициски сили за да се „спротивстават на заканите“ во регионот. Кинеското Министерство за надворешни работи негира каква било одговорност во случајот.

Момче загина додека поставувал новогодишни светилки на покривот- никој не смеел да му пријде

Антонио Пасквал Матео (24) загинал во чудна несреќа додека закачувал новогодишни светилки на покривот од куќа во Ескондидо, Калифорнија.

„За жал, го удри струја додека ги поправаше новогодишните светилки“, напиша братучедот Хуан Пасквал на страницата GoFundMe поставена за да собере пари за погребот во Гватемала, од каде што е Матео.

Младиот човек паднал откако добил струен удар и еден час останал заробен на дрво. За жал, спасувачите не можеле веднаш да дојдат до него бидејќи морале да чекаат да се исклучи струјата.

„Спасувачкиот тим беше принуден да чека додека електрокомпанијата не ја исклучи струјата. Тогаш беше предоцна да се спаси“, напиша Пасквал, кој забележува дека „Матео ќе остане во нивните срца засекогаш, а новогодишното украсување повеќе го нема истото значење“.

Според истрагата на округот Сан Диего, Матео поставувал светла на покривот кога дошол во контакт со далновод со висок напон. Случаен минувач повикал 911 и спасувачите го нашле како виси наопаку на дрвото, изјави лекарот.

Кога на момчето му било дозволено да го симнат од дрвото, болничарите направиле напори да го оживеат и го пренеле до најблиската болница. И покрај обидите да го реанимираат, во медицинскиот центар Паломар е констатирана смрт, пренесува Метро.

Причина за смртта е струен удар од висок напон.

Матео бил син, брат и вујко и секогаш се грижел за својата мајка и семејството. На страницата GoFundMe е поставен апел за собирање финансиска помош за транспорт на Матео до неговото родно место.

притисни ентер