Поради топењето на ледениците на Гренланд, морето се подигнало за 11 милиметри

Топењето на мразот на Гренланд го зголеми нивото на морето за 10,6 милиметри од 1992 година, објавија научниците во списанието „Nature“.

Се покажало дека Гренланд губи мраз седум пати побрзо отколку во 90-тите години. Меѓународниот тим излезе со преглед на сите сателитски снимени снимени во последните 26 години. Водачи на истражувањето биле Ендру Шепард од Универзитетот во Лидс и Ерик Ивинс од лабораторијата Пасадена на НАСА.

Ако мразот на Гренланд продолжи да се топи со ова темпо, нивото на морето би можело да се искачи за 20 сантиметри до 2100 година.

Постојат милиони луѓе кои живеат во пониските крајбрежни региони , кои ќе бидат изложени на ризик од поплавување. Експертите потсетуваат дека денес, околу една милијарда луѓе живеат во области кои се само на 10 метри над постојните граници на приливите бранови, вклучувајќи 250 милиони што се само еден метар од тој лимит.

Научниците ја измерија висината на глечерите, брзината на нивното движење и гравитацијата. Мерењето на гравитацијата помага во одредувањето на масата на ледениот прекривач на Гренланд.

Д-р Рут Мотрам, кој работи со данскиот метеоролошки институт, објаснува дека „Гренланд го губи мразот на два начина: со површинско топење на мразот, по што водата се влева во океаните, и со раздвојување на ледениците, кои потоа се раствораат во области каде што мразот е во контакт. со вода од океанот “.

На долг рок, овие два процеса се подеднакво вклучени во распаѓањето на мразот на Гренланд.

Научниците велат дека само оваа година, овој најголем остров на светот изгубил повеќе од 370 милијарди тони мраз.

Повеќето од промените се случиле на неговите западни, јужни и источни делови, а сега постепено се движат кон север.

Научниците досега беа во можност да добијат најкомплетна слика за губењето на ледениот прекривач на Гренланд.

МД „Илинден“ бара Комитетот за национални малцинства во Тирана да постави повеќејазична табла

Македонското друштво „Илинден“-Тирана, побара од Комитетот за национални малцинства во Албанија да постави повеќејазична табла како што ветил пред една година, по доставеното барање од друштвото.

-На 31 јануари минатата година доставивме барање до три институции меѓу кои и Комитетот за национални малцинства за поставување повеќејазична табла на оваа институција. Месец дена подоцна Комитетот позитивно одговори на нашетобарање, но еве, помина повеќе од една година, а таблата не е поставена, рече Никола Ѓурѓај, претседател на друштвото.

Комитетот за национални малцинства е институција формирана од владата, во чиј состав е по еден припадник на деветте малцинства признати со закон во Албанија.

Ѓурѓај потсетува дека кусо по доставениот одговор на барањето на друштвото, повеќејазични табли биле поставени од страна на Комесарот за заштита од дискриминација и Народниот правобранител, што било поздравено од друштвото.

Врховен ја уважи жалбата на таткото на Вања, излегува од притвор

Врховниот суд ја известува јавноста дека по одржаната јавна седница на ден 25.04.2024 година, Советот за казниви дела донесе Решение со кое жалбата на обвинетиот А. Ѓ., изјавена преку неговиот бранител ја уважи. 

Врховниот суд ја известува јавноста дека по одржаната јавна седница на ден 25.04.2024 година, Советот за казниви дела донесе Решение со кое жалбата на обвинетиот А. Ѓ., изјавена преку неговиот бранител Владимир Туфегџиќ, адвокат од Скопје, ја уважи, a решението на Апелационен суд Скопје КСЖ-320/24 од 02.04.2024 година, го преиначи на начин што определената мерка притвор против обвинетиот А.Ѓ. ја укина и за обвинетиот определи мерка куќен притвор и мерка на претпазливост.

Првите шест француски воени авиони Рафал слетаа во Загреб (ВИДЕО)

Две години и пет месеци откако Министерството за одбрана на Република Хрватска потпиша договор со Франција за купување на ескадрила користени повеќенаменски борбени авиони Рафал, првите шест авиони од типот Ф3-Р слетаа на аеродромот Плесо.

Така започна конечната реализација на зделката вредна 1,2 милијарди евра, што Загреб требаше да ги одвои за 12 авиони, опрема, резервни делови и обука на пилоти.

Летот од Бордо до Загреб траел еден час и 40 минути, а четири едноседи и два двоседи влегоа во хрватскиот воздушен простор над северниот дел на Јадранот.

„Рафал е авион со два мотори што има напредни сензори, напредни електронски системи... Тој е еден од ретките авиони што може да се наполни со гориво во воздухот, односно од други авиони. Има супер крстарење, може да оди со брзина од 1,4 мах без согорување на дополнително гориво, што го зголемува неговиот домет, а ја намалува потрошувачката на гориво И обично ќе најдете во литературата дека не е повеќенаменски авион, туку омни-наменски“, објасни Давор Третињак, раководител на Секторот за оружје и опрема на Министерството за одбрана.

„Добивме авион кој е „менувач на игри“, кој тотално ја менува играта во секој поглед. Со Rafale стануваме респектабилна сила во заштитата на воздушниот простор и им даваме можност на сите други да видат што имаме. Ништо не криеме, но јасно знаеме дека моментално сме во ваква ситуација со Rafale, со неговите способности, со луѓе кои се едуцирани да ја користат таа платформа на сили во регионот и како НАТО сојузник сме за почит“, рече бригадир Станко Хржењак од Одделот за воздухопловна безбедност на ХРЗ.

Идентитетот на луѓето кои биле во Франција на обука за пилотирање на Рафал е тајна.

Свеченоста за прием на првата група авиони се одржа во касарната „Полковник Марко Живковиќ“ во Плесо кај Загреб, каде ќе бидат сместени авионите долги 15,3 метри, со распон на крилата 10,9 метри и висок 5,34 метри. Целиот настан во организација на Министерството за одбрана беше директно емитуван на четвртата програма на ХРТ.

Во комплексот со вкупна површина од околу 20.000 метри квадратни, наменски се изградени нови згради за симулатори и ескадрила, хангар за одржување, згради за одржување на мотори, магацин за резервни делови и хангар за сместување на авиони. Вредноста на целиот комплекс се проценува на околу 37 милиони евра, пишува хрватскиот портал Index.hr.

притисни ентер