Со новите технологии би можеле да се исправат 89 проценти од генетските нарушувања

Со новиот начин на едитирање на геномите би можеле да се исправат 89 проценти од грешките на ДНК , што предизвикуваат болести , велат американските научници.

Технологијата, наречена едитирање, е опишана како „генетски процесор на зборови“, способна точно да го препише генетскиот код, пренесува BBC.

Научниците го користат на лабораториски тестови за да ги поправат штетните мутации, вклучително и оние кои предизвикуваат анемија на српестите клетки.

Група експерти од американскиот технолошки институт (МИТ) велат дека технологијата е „сеопфатна и точна“ и дека нивната студија е само почеток.

Примарното едитирање е нов начин во областа на реновирање на геномите и тоа се развива со вонредна брзина. Нашата ДНК е еден вид прирачник за употреба кога станува збор за развој и функционирање на телото и е присутна во скоро сите наши клетки.

Можноста за уредување на ДНК веќе ги менува научните истражувања и би можеле да бидат темел за медицинските истражувања, но истовремено покренува длабоки морални и етички прашања, особено по случајот со кинеските близнаци на кои им го сменија генот за да се заштитат од ХИВ.

Американските научници ја користат технологијата Crispr-Cas9, развиена пред само седум години. Со негова помош, ДНК се скенира на вистинското место и потоа, како микроскопски ножици, ДНК може да се сече на две. Токму оваа технологија ја отвора можноста за промена на ДНК.

Сепак, треба да се забележи дека овие промени не се секогаш совршени и дека некои делови може да завршат на погрешни места, што е пречка за користење на оваа технологија во медицината. Но, она што може да очекуваме од главното уредување е прецизност.

Научниците во студијата, чии резултати беа објавени во списанието „Nature“, користеа врвно едитирање за точно вметнување или бришење на делови од ДНК, но и за да се поправат грешките во правописот на една „буква“ од три милијарди такви „букви“ што го сочинуваат човечкиот генетски код.

"Размислете за главно едитирање како еден вид на процесор за зборови, способен за пребарување на специфични ДНК секвенци и нивно точно заменување. Тоа е како да ги притискате Ctrl-F за да го пронајдете текстот што сакате да го измените и потоа да ги притискате Ctrl-C и Ctrl-V за геномски секвенци создадени во лабораторијата. “, објасни еден од авторите на студијата, Дејвид Лиу.

Секое влакно на ДНК се состои од градбени единици наречени нуклеотиди. Постојат четири вида нуклеотиди во ДНК: аденин, цитозин, гванин и тиамин. Овие основни компоненти на нуклеинска киселина можат да се полимеризираат по кој било редослед.

Ги регистрираме со буквите А, Ц, Г и Т.

Три милијарди од овие „писма“ сочинуваат комплетен прирачник за градење и одржување на човечкото тело, но навидум малите грешки можат да предизвикаат болест.

Мутацијата што претвора една специфична А во Т резултира со најчеста форма на заболување од српести клетки. Болеста на Таи-Сакс е ретко генетско нарушување кое се карактеризира со уништување на нервните клетки во централниот нервен систем и може да доведе до слепило, глувост и губење на менталните и физички функции. На развојот на болеста честопати влијае додавањето на четири дополнителни „букви“ на кодот.

Едитирањето главно се користи за да се елиминираат генетските грешки во експериментите врз човечките клетки извршени во лабораторија.

Болестите кај луѓето можат да предизвикаат околу 75 000 различни мутации. Д-р Лиу смета дека новата технологија би можела да поправи околу 89 проценти од овие генетски пореметувања . Другите 11 проценти се однесуваат на случаи кога некое лице има премногу копии на ген или му недостасува цел ген.

Научниците претпоставуваат дека новата технологија ќе се примени за прв пат на заболувања во кои клетките можат да бидат извадени од телото, потоа да се „смалат“, да се проверат за да се види дали се безбедни, а потоа да се вратат назад. Тоа може да бидат некои нарушувања на крвта, како што се болести на српестите клетки или наследно таласемија, вид нарушување на крвта, при што коскената срцевина може да се отстрани и да се врати во телото.

Турскиот ,,Робин Худ” им ги отплаќа долговите на сиромашните

Никој не знае кој е човекот што им ги плаќа долговите на сиромашните во Истанбул , а тој открил само дека сака да заслужи благослов од Бога.

Анонимен добротвор минува низ сиромашните населби во Истанбул, Турција и ги исплаќа долговите на граѓаните во локалните продавници или им остава пари на прагот. Сето ова се случува во време кога јавноста се повеќе се грижи за растот на бројот на самоубиствата, што се припишува на опаѓање на животниот стандард и драстичното зголемување на цените.

Жителите на Тузла, населба од работничката класа на азиската страна на градот, каде се наоѓа бродоградилиштето, беа воодушевени минатата недела кога откриле дека нивните долгови се исплатени во неколку продавници. Но, тие не знаат кој е добротворот, пишува „Гардијан“.

- Некој дојде и ме замоли да му покажам тетратка каде што ги запишувам долговите на моите муштерии. Четири лица имаа многу големи суми и му кажав каде живеат. Тој се врати откако разговараше со нив и им ги исплати долговите. Исто така, дознав дека тој им дал некои пари на повеќе семејства. Го прашав за неговото име, но тој само ми рече - викај ме Робин Худ - изјави сопственикот на продавницата  Демирен Коакун Јилмаз за турските медиуми.

Цените на храната и домувањето се зголемија од паѓањето на турската лира минатата година, и иако инфлацијата опадна, невработеноста сè уште расте, при што цената на електричната енергија се зголеми за десет пати од минатата година.

Се тврди дека истиот добротвор во март годинава оставал коверти од по 1.000 лири пред вратите на сиромашните семејства низ градот. Тој исто така во јуни отплати долг од 25.000 лири во разни продавници .

- Човекот ми рече дека дошол да ги исплати долговите на оние што не можеле тоа да си го дозволат. Јас работам тука веќе 30 години и го искусив ова за прв пат. Муштериите беа многу среќни и сакаа да го запознаат, но не знам кој беше тој. Не сакаше да се претстави и рече дека го прави тоа за да заработи благослов од Бога – изјави Тунгај Јашар, трговец во населбата Тузла.

Ford vs Ferrari по само една недела од премиерата , ги урива рекордите (ВИДЕО)

Иако се прикажува помалкуод една недела во кината , филмот Ford vs Ferrari и критичарите и публиката го прогласија за феномен на годината.

Филмот Ford vs Ferrari ја следи приказната на возачот на тркачки автомобили Кен Мајлс ( Кристијан Беил) , кој се здружил со американски дизајнер на автомобили Керол Шелби (Мет Дајмон) , за да направат револуционерен автомобил на Форд , кој на трка би го победил легендарниот Ферари.

Но, филмот не е само за врвните автомобили, туку се работи и за комплицирани меѓучовечки односи, а благодарение на емотивниот набој, филмот заработи 31 милиони долари по првиот викенд и 92 проценти на Rotten Tomomat.

Доби пофалби и од критичарот на „Форбс“, Марк Хјус.

„Не мора да го сакаш Форд за да навиваш за него. Всушност, не мора да сакаш тркачки автомобили за да бидете воодушевени од овој филм. Ќе ти го зграби срцето на прв поглед и нема да го пушти. Приказната ја носат ликовите и е полна со убави конфликти. Автомобилите овде ја претставуваат амбицијата, имагинацијата, храброста и волјата на патот полн со пречки и ривали обидувајќи се да ги уништат надежите и судбините на оние кои се осмелија да сонуваат големи соништа “, пишува тој.

Судејќи според коментарите на луѓето кои го гледале филмот, и публиката се согласува.

На 18 години основа компанија, денеска го продаде својот дел за 600 милиони долари

Кајли Џенер денеска го продаде својот дел во компанијата Kylie Cosmetics за 600 милиони долари на конгломератот Coty Inc.

Така, Коти, сопственост на европската компанија JAB Ltd., се здоби со контролен пакет од 51% бо компанијата што Кајли ја основа на само 18 години. Волстрит Џурнал пишува дека Кајли ќе продолжи да биде заштитен знак на марката, која ќе се преименува во Kylie Beauty.

Вредноста на марката се проценува на околу 1,2 милијарди долари. Во изјавата на Коти се вели дека марката се очекува да генерира продажба од околу 200 милиони долари оваа година. Coty ги опфаќа брендовите како OPI, Cover Girl, Clairol ...

chill days in my @adidasOriginals #createdwithadidas #STANSMITH #HOMEOFCLASSICS #adidasambassador

A post shared by Kylie ♥️ (@kyliejenner) on

Кајли оваа година ја доби титулата најмлад милијардер што сам го стекнал богатството.

Првата милијарда ја заработила на само 21 година, со што го надмина дури и Марк Цукерберг, која ја заработи својата прва милијарда на 23 години. Првата работа на Кајли и дојде со семејното реално шоу Keeping Up With Kardashians. Имаше само девет години кога шоуто почна да се емитува. Сега, на 16-та сезона од шоуто, Кајли го промовира нејзиното реално шоу „Животот на Кајли“, кое накратко се емитуваше во 2017 година.

pretty in pink 💓

A post shared by Kylie ♥️ (@kyliejenner) on

Во 2013 година, кога имала само 15 години, Кајли ја лансираше својата линија за облека PacSun со нејзината сестра Кендал. Брендот оттогаш се прошири на продавниците во САД и низ светот. Постојат 390 локации во САД и 975 локации низ целиот свет.

Потоа, таа ја основа Кајли Козметикс, нејзиниот најуспешен проект.

Марката најпрво се викаше Кајли Лип Кит, но кога Кајли призна дека ги зголемила усните, името на компанијата наскоро се смени. Компанијата продаде козметика во вредност од околу 630 милиони американски долари во првите две години.

Производството, амбалажата и продажбата се доставуваат до други приватни компании. За финансискиот и ПР аспект на брендот се грижи мајката на Кили, Крис Џенер, која добива 10% хонорар за управување.

Во 2018 година, приходите на компанијата пораснаа за 9 проценти, на проценетите 360 милиони американски долари, во голема мерка благодарение на договорот за ексклузивна дистрибуција со продавниците на „Улта“. За само шест недели од лансирањето на марката Кајли во Улта, козметиката доби вредност од околу 54,5 милиони долари.

Голем дел од промоцијата на Кајли за нејзиниот бренд се прави преку социјалните мрежи, особено Instagram, со повеќе од 150 милиони луѓе кои ја следат.