Најдена вода во атмосферата на ,,Супер –Земја” (ВИДЕО)

Осум пати потешка од Земјата и двојно поголема , планетата наречена К2-18б ротира во зона која можеби е погодна за живот и каде што можеби има вода во течна форма.

Вода е откриена за прв пат во атмосферата на егзопланета со температури слични на Земјата кои би можеле да го поддржат живот каков што го знаеме, откриле денеска научниците во списанието „Nature Astronomy“ .

„Оваа планета е најдобриот кандидат што го имаме надвор од нашиот Сончев систем“ во потрагата по знаци на живот, изјави ко-авторката Џована Тинети, астроном на Универзитетскиот колеџ во Лондон, за АФП.

„Не можеме да претпоставиме дали има океани на површината, но тоа е реална можност“.

Од над 4.000 егзопланети откриени до денес, ова е прва познато каде се комбинира карпеста површина и атмосфера со вода.

Повеќето егзопланети со атмосфери се огромни топки од гас, а голем број карпести планети за кои се достапни податоци, изгледа дека воопшто немаат атмосфера.

Дури и ако имаат таква комбинација, повеќето планети слични на Земјата се премногу далеку од нивните sвезди за да имаат течна вода или се толку блиску што водата испарува.

Откриено во 2015 година, К2-18б е една од стотиците таканаречени „суперземји“ - планети со помалку од десет пати поголема од нашата - забележана од вселенското летало „Кеплер“ на НАСА.Сега научниците ги проучија снимките и дојдоа до проценките за можност за живот на оваа супер планета.

Идните вселенски мисии се очекува да детектираат стотици други во наредните децении.

„Наоѓањето вода во потенцијално живеалиште во вселената, освен на Земјата, е неверојатно возбудливо“, рече главниот автор Ангелос Цијарас, исто така од UCL.

„К2-18б не е„ Земја 2.0 “, рече тој. „Сепак, нè доближува да одговориме на фундаменталното прашање: дали е Земјата единствена?“

Работејќи со спектроскопски податоци заробени во 2016 и 2017 година од вселенскиот телескоп Хабл, Циарас и неговиот тим користеле алгоритми со отворен извор за да ја анализираат ѕвездената светлина филтрирана во атмосферата на К2-18б.

Тие најдоа непогрешливи траги од водена пареа. Компјутерското моделирање откри  концентрации помеѓу 0,1 и 50 проценти.

За споредба, процентот на водена пареа во атмосферата на Земјата варира помеѓу 0,2 проценти над половите, и до четири проценти над тропските предели.

Има докази и за водород и хелиум. Азотот и метанот исто така може да бидат присутни, но со сегашната технологија остануваат невидливи, се вели во студијата.

Понатамошно истражување ќе може да го утврди степенот на покривање на облакот и процентот на вода во атмосферата.

Водата е клучна во потрагата по живот, делумно затоа што носи кислород.

„Животот каков што го знаеме е заснован на вода“, рече Тинети.

К2-18б орбитира околу црвена џуџеста sвезда на оддалеченост од 110 светлосни години - милион милијарди километри - во соѕвездието Лав на Млечниот Пат и веројатно е бомбардирано од повеќе деструктивно зрачење отколку Земјата.

„Веројатно е дека ова е првото од многуте откритија на потенцијално применливи планети“, рече астрономот на UCL, Инго Валдман, исто така коавтор.

„Ова не е само затоа што суперземјите како К2-18б се најчестите планети во нашата галаксија, туку и затоа што црвените џуџиња - sвезди помали од нашето Сонце - се најчестите sвезди“.

Новата генерација на вселенски инструменти за истражување  на sвездите, предводени од вселенскиот телескоп Џејмс Веб и мисијата АРИЕЛ на Европската вселенска агенција, ќе можат да ги опишат егзопланетните атмосфери со далеку повеќе детали.

АРИЕЛ, чие лансирање е закажано во 2028 година, ќе истражи околу 1.000 планети, а ќе обезбеди и доволно мостри и да ги идентификува оддалечените всленски пространства.

„Откриени се над 4.000 егзопланети, но не знаеме многу за нивниот состав и природата“, рече Тинети. „Со набљудување на голем примерок на планети, се надеваме дека ќе откриеме тајни за нивната хемија, формирање и еволуција“.

Дваесет и осумгодишна кавадарчанка си слави седми роденден

Kавадарчанката Славица Димова Вареловска е меѓу ретките во државава што со нетрпение го чекаат 29 февруари, бидејќи полни 28 години, а го слави седмиот роденден.

Годинава е престапна, па сите што дошле на свет последниот ден од месецот имаат посебна причина за славење.

– Годинава имам можност да си го славам роденденот токму на денот кога сум родена. Kога годините не се престапни, роденденот го одбележувам на 28 февруари. Но, никој од моите блиски не ми го признава тој датум за роденден, па ми честитаат дури на 1 март, открива дипломираната економистка.

Кога била мала, всушност не била свесна за овој интересен податок околу нејзиното раѓање.

– Дури кога го славев вистинскиот четврти роденден, кога наполнив 16 години, тогаш малку се замислив, ми дојде интересно, си велам на секои четири години роденден. Дотогаш не ми беше датумот на раѓање некоја голема возбуда или нешто посебно интересно. Тогаш си реков, е па добро е по нешто да се разликуваш од другите. Тоа го прифатив на 16. роденден, како тинејџер, вели Димова Вареловска.

Тогаш ги сфатила своите родители кога ѝ објаснувале за раѓањето на бележит ден. А ѝ кажувале дека биле многу среќни кога се родила. Низ годините, сите што ја запознавале, се чуделе на нејзиниот датум на раѓање, па јавно прашувале да не е можеби некаква грешка при запишувањето на денот кога е родена. Kога сфаќале дека не е шега, велеле оти се среќни што првпат среќаваат некој посебен, роден на тој ден.

– На кој и да му кажам кога сум родена вели – супер, на секои четири години славиш роденден. Некои се смеат и веднаш ме прашуваат како го славиш роденденот. Но, се случува и да се зафркаваат со мене, да ми велат дека сум малолетна и да ме прашуваат што барам со нив јас толку мала. Немој да пробуваш алкохол, коментираат за мојата малолетност. Па ми велат ќе ми подареле играчка оти сè уште сум била мала. Kога наполнив 16 години, другарките ме изненадија со торта со бројот 4, во согласност со мојот четврти роденден. Пред четири години, од нив добив прекрасен подарок, мојот лик изработен од дрво и натпис среќен шести роденден, раскажа младата кавадарчанка.

Ја прашавме дали знае за иницијативата во светот да се смени календарот со цел да нема вакви проблеми со времето.

– Искрено не би сакала да се случи тоа. Би сакала да остане како што е. Интересно е вака, мислам дека со причина сум родена на тој датум. Верувам дека сум посебна на некој начин, дека мојот датум на раѓање е дар од Бога, благодат, сигнал. Ми се чини дека има некоја магија, таинственост, симболика, но сè уште ја немам откриено тајната. Се надевам дека има нешто во фактот што сум родена токму тогаш, а не во друг ден. Јас сум една од редот на ретките, избраните, посебните и свесна сум за тоа. Многумина ми рекле дека сакаат да се на мое место, вели Димова Вареловска.

Таа и за овој роденден, како и досега, нема посебни желби, сака само да си помине убаво и да го памети седмиот роденден, кој го прославува како среќна ќерка, сестра и сопруга. Има и предлози за оригинална прослава во игротека, со јунаци од цртаните филмови.

– Не сум полнолетна уште. Полнам седум години, а веќе работам, се смее Димова Вареловска.

Барала и други лица родени на 29 февруари, но потрагата оди тешко. Сака да запознае луѓе што се родени на 29 февруари во високосна година, како што велат тиквешани.

– Би било убаво да се дружиме и да организираме различни настани како што се прави во светот. Во некои од земјите, како што можеме да видиме преку интернет, се реализираат посебни збиднувања за луѓе родени на последниот ден на февруари во престапна година, како крстосување или слично, додава Димова Вареловска за МИА. /МИА

Дневен хороскоп за 29. февруари 2020 година

Дневен хороскоп за сабота , 29. февруари 2020 година.

Риби 20.2.- 20.3.

Љубов

Мал чекор ве дели до помирување и поквалитетни односи , но потребно е само малку трпение.

Кариера

Веројатно ќе добиете добар договор за спонзорирање на еден проект за што се сомневавте.

Здравје

Имајте малку повеќе верба.

Овен 21.3-20.4.

Љубов

Преодна несигурност би можела да биде поврзана со погрешно изразување или недоразбирање. Не навлегувајте во расправија.

Кариера

Вашите претпоставени денеска ќе бидат полни со елан и нови планови за развој на работата , а вие ќе имате помалку енергија. Издржете.

Одете чекор по чекор.

Бик 21.4- 20.5.

Љубов

Ако имате лични проблеми , прифатете еден неврзан повик на кафе , зашто така ќе си ја олесните душата.

Кариера

Можеби ќе ви предложат да одите на кусо деловно патување за да ја согледате состојбата и да донесете нови информации од терен.

Здравје

Средете го ритамот на работата и одморот.

Близнаци 21.5.-21.6.

Љубов

За некои овој ден ќе биде за паметење , а особено вториот дел.Оние кои бараат сродна душа , секако треба да излезат.

Кариера

Ќе биде одлично , координирани и со вистинско чувство за секоја задача. За вас денеска нема препреки.

Здравје

Уживајте во секој момент.

Рак 22.6-22.7.

Љубов

Ќе одработите уште некои работи од минатото , за да можете посмело да тргнете натаму. Нема да ви биде лесно , но ќе бидете доследни.

Кариера

Ќе ви обрнат внимание и ќе може да си го изразите своето мислење. Вашите идеи ќе бидат разгледувани , но за нив ќе нема мислење.

Премногу се грижите.

Лав 23.7-22.8.

Љубов

Денеска малку ќе ве измачуваат стари мечти и неисполнети надежи , па затоа најдобро е да се повлечете и смирите. Не инсистирајте на ништо.

Кариера

Иако ќе работите посветено и без застој , денеска ќе ви изгледа како да работите недоволно.

Здравје

Поработете на вашето трпение.

Девица 23.8.-23.9.

Љубов

Ако се чувствувате осамено , побарајте друштво на пријателите. Тие ќе бидат вистибнски мелем за вас.

Кариера

Конечно ќе ви стане јасно дека она што го работите вреди повеќе отколку што мислевте . Со тоа сознание полесно ќе работите.

Бидете искрени кон сите.

Вага 24.9.-23.10.

Љубов

Пред вас е убав ден за дружење , било да се решите за излегување со саканата личност , било да се прошетате и се напиете кафе со познаници.

Кариера

Денеска лесно ќе излегувате на крај со обврските доколку работите со колеги , но ако сте сами на работното место , ќе ви недостига некој за да поразговарате.

Здравје

Радувајте се на она што е добро.

Шкорпија 24.10-22.11.

Љубов

Можно е решение на некој семеен проблем , што долго ве измачуваше. Веројатно ќе најдете заеднички јазик.

Кариера

Успешно ќе завршите една деловна фаза и ќе свртите нов лист.Ќе биде тоа чекор напред за вас.

Здравје

Не се сомневајте ,туку работете.

Стрелец 23.11.-21.12.

Љубов

Денеска е ден кога во љубовните теми ќе помешате скромност со високи идеали. Резултатот ќе биде збунетост на другата страна.

Кариера

Соработниците ќе ве подржат и ќе ви изразат симпатии , но кога станува збор за стручноста , никој нема да ви прогледа низ прсти.

Се е во ред.

Јарец 22.12.-20.1.

Љубов

Вашиот љубовен шоу ќе продолжи со поврзување со личност од надвор. Некои ќе добијат љубовен меил или порака од странство.

Кариера

Својата стручна способност денеска ќе ја надувате до крајни граници , но никој нема да ви замери , зашто ќе бидете уверливи.

Почнете да спортувате.

Водолија 21.1.-19.2.

Љубов

Ќе имате вистински баланс за уживање и љубов , апосебно во конкретни ситуации.Оние во врска ќе бидат многу задоволни.

Кариера

Денеска исправно ќе се поставите , зашто ќе знаете да ги испочитувате не само строгите правила, туку и човечките потреби.

Мала главоболка.

Volkswagen Golf претстави три верзии од осмата генерација (ФОТО)

По неколкумесечно очекување, Фолксваген конечно го претстави спортскиот перформанс на осмата генерација на Голф во три различни изданија.

Во однос на силата, понудите се движат од перформансите на GTD. Се напојува со 2.0 дизел мотор од 200 КС и 400Nm, исклучиво во комбинација на седумстепен автоматски менувач.

Претставен е и хибриден GTE, во овој случај станува збор за бензински 1,4 TSI со 150 КС и електричен мотор за синергистички 245 КС и 400 Nm. Трае до 60 км, но само ако се вози до 130 км на час.

И, конечно, неговото величество GTI, а во него е 2.0 TSI со 245 КС и 370 Nm. Тука има стандарден мануелен менувач, а DSG за дополнителна наплата.

Новости за дизајнот е LED лентата на предниот дел, на која се приклучува уште една лента, за GTI во црвена боја, GTD во сребрена боја и хибридната во сина боја. 17-инчните алуминиумски тркала се исто така достапни како стандардни, а со GTI има двоен ауспух и дифузер. GTD има и две издувни цевки на задниот дел, но од едната страна.

Аспирациите на возачот се подредени на суспензијата и на остатокот од механиката според режимите Comfort, Eco и Sport, а во иста насока оди и спортскиот ентериер.

И во кабината, освен разлика во бојата, GTI има управувач со црвени детали, GTD со црна и GTE со сина боја. Дигиталниот кокпит има 10-инчен екран за инфозабава, а тука се сите системи за асистенција и поврзување, прикажани на класичната осумка. Премиерата требаше да биде во Женева за неколку дена , но сега, поради коронавирусот и откажувањето, не е познато , ниту колку ќе чини , ниту од кога почнува продажбата на овие три спортски модели на Голф.